ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לומדים לקח מבריטניה

החל מיום ראשון הקרוב: בני 60 ומעלה יקבלו מנת חיסון שלישית

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש על תחילתו של מבצע לקבלת החיסון השלישי לאזרחי ישראל, במטרה להיאבק בתחלואה העולה במדינה | "בשלב זה יינתן החיסון לבני 60 ומעלה, שעברו חמישה חודשים מאז נטלו את החיסון השני" | הנשיא יצחק בוז'י הרצוג יקבל כבר היום את החיסון

החל מיום ראשון הקרוב: בני 60 ומעלה יקבלו מנת חיסון שלישית
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המבצע לקבלת החיסון השלישי לאזרחי ישראל: בשלב זה יינתן החיסון לבני 60 ומעלה, שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני

"הסגרים הביאו לאובדן של 200 מיליארד שקל", אמר אמש ראש הממשלה. "אנחנו רוצים לשמור על המדינה פתוחה, אבל צריך להבין שיש פה תחרות בין ההתחסנות לבין המגפה. אנחנו חייבים לדאוג לכך שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית כדי לשמור האחד על השני. לכו להתחסן".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יהיה הראשון לקבל את החיסון השלישי היום בבוקר: "התקשרו להורים שלכם", אמר בנט לאזרחים, "לסבא וסבתא שלכם, ותדאגו שהם יקבלו את החיסון השלישי בהקדם. גם אני אקח את אמי להתחסן מיד כי אני רוצה לשמור עליה".

ההחלטה התקבלה לאחר דיונים אינטנסיביים שהתקיימו בימים האחרונים, ועל רקע דיווחים אודות מחסור בחיסוני 'פייזר', והאפשרות שיינתנו חיסוני 'מודרנה' במנה השלישית. פרופ' ערן סגל ממכון וייצמן פרסם אתמול את הנתונים הסטטיסטיים שהובילו לקבלת ההחלטה על מתן מנת חיסון שלישית לאוכלוסיה: ההערכה היא שבגיל 60 פלוס, יעילות החיסון במניעת מחלה קשה ירדה מ-97 אחוז ל-81 אחוז", הוא כותב. לדבריו, "81 אחוזים זה עדיין יעיל, אבל הפער דרמטי. כי אם קודם הסיכוי של מחוסן בגיל 60 פלוס לחלות קשה היה 3%, עכשיו הוא 19%, כלומר פי 6 יותר".

סגל מגדיר את ההחלטה שהתקבלה אתמול "החלטה חשובה", ומציין כי המחקרים מראים עליה בנוגדנים המנטרלים אחרי מנה שלישית.

בלי קשר להחלטה אודות מנת החיסון השלישית, פרסם סגל נתון מעניין נוסף, ולפיו באנגליה נרשמת ירידה משמעותית בקצב התחלואה, ולאחר שווריאנט 'דלתא' כבר גרם לתחלואה בהיקף של יותר מ-700 חולים ליום לכל מיליון אזרחים, ירדה התחלואה בהדרגה ובהתמדה וכעת היא עומדת על 443 חולים ליום לכל מיליון אזרחים. במקביל הוא מראה גרף עם נתונים המצביעים על כך שישראל וגם ארה"ב רושמות עליה מקבילה בתחלואה בדומה מאוד לקצב העליה בתחלואה שנרשם בבריטניה לפני 33 ימים, וכעת התחלואה בישראל ובארה"ב עומדת על כ-200 חולים ליום לכל מיליון תושבים. המשמעות: אם הנגיף אכן יפעל בישראל ובארה"ב כפי שפעל בבריטניה, מה שאכן נראה לפי קצב העליה בתחלואה עד כה, השיא אמור להיות בעוד כ-23 ימים, ולאחר מכן תתחיל ירידה מהירה בקצב התחלואה, כפי שאירע באנגליה.

חשוב לציין שבבריטניה לא ניתנה מנת חיסון שלישית, ואחוז גבוה מאוד מהאוכלוסיה לא קיבל אפילו את מנת החיסון השניה עם זאת, רוב מקבלי מנת החיסון השניה קיבלו אותה בחודשים האחרונים, ולא לפני חצי שנה ויותר כפי שאירע בישראל, כך שמצד אחד בישראל יש אחוז התחסנות גבוה יותר ומנגד לפי הטענה שהשפעת החיסון החלה להתפוגג, יתכן שמצב ההתחסנות בבריטניה טוב יותר מאשר בארץ, עד לשיפור שצפויה להביא מנת החיסון השלישית בסייעתא דשמיא.

חיסון לקורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד