י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתעסקים בזוטות

עימות בין סמוטריץ' לח"כ 'ימינה': "לא מייצג את הציונות הדתית"

אחד הספורטאים זכה במדליה באולימפיאדה בשבת וסמוטריץ' בחר למחות על כך: "מחכה ליום שבו הגאווה הלאומית שלנו תכלול את הערכים הגדולים" | יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך תקף בחזרה: "הציונות הדתית שלי מכילה את השונה"

עימות בין סמוטריץ' לח"כ 'ימינה': "לא מייצג את הציונות הדתית"
בצלאל סמוטריץ/ניר אורבך צילום: שריה דיאמנט/יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך החגיגות על הזכיה הישראלית במדליית זהב באולימפיאדה, התפתח היום (ראשון) עימות בין יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' ליו"ר סיעת 'ימינה' חבר הכנסת ניר אורבך.

לאחר הזכיה בזהב של הספורטאי ארטיום דולגופיאט, סמוטריץ' בירך על כך שהזכייה לא הייתה כרוכה בחילול שבת, אלא שלאחר שהתברר כי הספורטאי כן התחרה בשבת הוא התאכזב. אורבך התייחס לכך, ואמר שסמוטריץ' לא מייצג את המגזר הדתי-לאומי.

"‏מדליה אולימפית ראשונה שלא כרוכה בחילול שבת", כתב בתחילה יו"ר 'הציונות הדתית'. "סוף סוף גם אני יכול להצטרף לחגיגה ולברכות. אז ברכות ארטיום! וברכות לכל חובבי הספורט בישראל. 'יגעת ומצאת תאמין'".

אלא שלאחר שהתברר שהספורטאי התחרה בשבת שעברה, יו"ר 'הציונות הדתית' הביע את התאכזבותו: "‏באסה. גם עכשיו, למרות ההתרגשות הגדולה מול הדגל וההמנון של כולנו, אמשיך להיות מודר מהחגיגות. השבת חשובה יותר לעם ישראל".

"מחכה ליום שבו הגאווה הלאומית שלנו תכלול את הערכים הגדולים שהנחלנו לעולם כולו עוד הרבה לפני ההישגים בספורט", הוסיף.

"‏הציונות הדתית שלי מכילה את השונה", צייץ אורבך בתגובה לאכזבתו של סמוטריץ' על כך שהספורטאי שיחק בשבת. "היא תאבק לטובת ספורטאים שומרי מצוות ועל שמירת השבת כערך יסוד של העם ומאידך תתפוצץ מגאווה בהישג ענק של הספורט הישראלי".

"מי שמתבאס ברגעים מרגשים כאלו והופך הישג היסטורי לעוד מאבק אידיאולוגי. לא מייצג את הציונות הדתית ולא מבין מהו יחד שבטי ישראל", תקף יו"ר סיעת 'ימינה'.

בצלאל סמוטריץ ניר אורבך הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד