כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רבבות הזמינו תור

פייזר: "חיסון שלישי מגדיל את הנוגדנים פי 5-10"

מנה שלישית של חיסון הקורונה מקפיצה את הנוגדנים נגד הנגיף המקורי ונגד הוריאנט האנגלי פי 5-10 בהשוואה לרמתם אחרי החיסון השני. כך מדווחת חברת פייזר

פייזר: "חיסון שלישי מגדיל את הנוגדנים פי 5-10"
אילוסטרציה צילום: unsplash

מידע ראשוני ממחקר שעדיין מתבצע מצביע על כך שמנה שלישית של חיסון הקורונה מקפיצה את הנוגדנים נגד הנגיף המקורי ונגד הוריאנט האנגלי פי 5-10 בהשוואה לרמתם אחרי החיסון השני.

הוויכוח בין אנשי המקצוע בארץ ובעולם על נחיצות המנה השלישית נמשך, אולם ב"פייזר" כבר מוכנים לגלות כי במקרה שיידרש חיסון חדש נגד וריאנט דלתא או וריאנט חדש אחר, ייקח 100 יום לייצר אותו.

בתגובה לשאלת 'ידיעות אחרונות' לגבי המבצע לחיסון שלישי שנערך בישראל, השיבה החברה: "פייזר וביונטק נחושות למצוא את האפשרויות הטובות ביותר נגד קוביד 19, ובטוחות בהגנה ובבטיחות של החיסון שניתן בשתי מנות. החיסון ממשיך להיות יעיל ביותר במניעת קוביד 19, כולל הוריאנטים, ועד כה שום וריאנט, כולל דלתא, לא חמק מההגנה שמעניק החיסון. יצרה מזאת, שתי מנות של החיסון ממשיכות להראות יעילות גבוהה במניעת מחלה קשה ואשפוזים".

במקביל, בפייזר הסבירו כי למרות הירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה בקורונה, הוא ממשיך להיות יעיל במניעת מחלה קשה גם במקרה של הדבקה בוריאנט דלתא. כאמור, השפעת המנה השלישית על העמידות לוריאנט זה עוד לא נבדקה.

ובשורה למי שממתין בקוצר רוח לחיסון מעודכן ויעיל יותר. החברה מסרה כי היא ערוכה ליצור חיסון כזה בתוך 100 ימים בלבד מקבלת החלטה בנושא. "במקרה שמנה שלישית בחיסון הנוכחי לא תימצא כמספיק מגוננת בפני וריאנט דלתא או וריאנטים עתידיים אחרים, פייזר וביונטק מצפות להיות יכולות לפתח ולייצר חיסון 'לפי מידה' נגד הוריאנט הנדרש בתוך כמאה ימים לאחר ההחלטה לעשות כן, ובכפוף לאישורים הרגולטוריים", נמסר מהחברה.

בסך הכול 181,000 הזמינו עד כה תור לחיסון שלישי בישראל הניתן לבני 60 ומעלה. כ-20,000 כבר הספיקו להתחסן מאז יום שישי שבו התחסנו ראשונים, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל וכן ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

חברת פייזר חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד