י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

הקיצונים זעמו על ביקור הוועדה במירון: "מוטל'ה קרליץ חוטא ומחטיא"

מספר קיצוניים קיימו הבוקר מחאה נגד סיור שערכו חברי וועדת החקירה הממלכתית בהר מירון | הביקור נערך לראשונה מאז שהוקמה הוועדה ונועד לתת לחבריה רושם מהתשתיות באתר | הקיצוניים הפנו את זעמם לעבר חבר הוועדה החרדי מרדכי קרליץ: "לא ניתן לכם לגנוב את מירון"

הקיצונים זעמו על ביקור הוועדה במירון: "מוטל'ה קרליץ חוטא ומחטיא"
חברי הוועדה בזירת האסון צילום: דוד כהן, פלאש 90

הבוקר (שני) נערך במירון הסיור הראשון של חברי ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לחקר האסון. הסיור נערך בליווי משטרתי ותוך אבטחה כבדה. ביקורם של חברי הוועדה עורר את זעמם של הקיצוניים שקראו קריאות גנאי ומחאה.

בקרב החוגים הקיצוניים קיים חשש כי החלטות הוועדה יובילו לשינויים משמעותיים בהר ובקיום ההילולה, והם מתנגדים לכל הערבות חיצונית בהר. הקיצוניים הפנו את זעמם בעיקר לעבר חבר הוועדה החרדי, מרדכי קרליץ וקרא לעברו קריאות כגון "מוטלה קרליץ עוכר ישראל", "עזבו את את עיר הקודש מירון". "ורבי שמעון בר יוחאי ינקום בך מוטל'ה קרליץ".

חברי הוועדה הנשיאה בדימוס מרים נאור, ראש עיריית בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי ביקשו להתרשם מכלי ראשון מזירת האירוע, מהדרכים המובילות אליה וממנה, וממצב התשתיות הכללי באתר.

חברי הוועדה ביקרו ב'גשר דב' ובשטח ההדלקה של תולדות אהרן. לאחר מכן סיירו בשטח האתר וקיבלו הסברים על המבנים הקיימים, מבנים המיועדים להריסה ועל תוואי השטח הסובב את ההר. כן קיבלו חברי הוועדה הסבר על היציאות והכניסות ממושב מירון, בהיבטי אבטחה ופינוי בעת חירום.

בסיור השתתפו נציגי הרשויות אשר הוזמנו על ידי הוועדה: רפ"ק מיכה טובול, סגן קצין את"ן במחוז צפון של המשטרה; ארז בן דוד, היועץ המשפטי של המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים; עו"ד אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה (עניינים אזרחיים); קרן פטל, מנכ"לית המועצה האזורית מרום הגליל; אלי פריינד, מנכ"ל ועדת החמישה; ופאבלו אספינו, סגן מנהל מחוז צפון ברשות האכיפה במקרקעין.

 

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית קבר הרשב''י מרדכי קרליץ חרדים קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד