י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איום ברור

גנץ על תקיפת הספינה: "חייבים לפעול כעת מול איראן"

בדיון במליאת הכנסת שיזמה האופוזיציה בנושא הביטחוני-מדיני, איים שר הביטחון על איראן בעקבות תקיפת הספינה בבעלות חברה ישראלית | "נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות את ביטחון ישראל", אמר גנץ והוסיף: "חייבים לפעול כעת מול איראן"

גנץ על תקיפת הספינה: "חייבים לפעול כעת מול איראן"
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לתקיפת הספינה 'מרסר סטריט' המיוחסת לאיראן, בה נהרגו שני אזרחים, אחד רומני ואחד בריטי ואיים להגיב על התוקפנות מצידה.

"איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל", אמר שר הביטחון במהלך נאום במליאה במסגרת דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה בנושא הביטחוני-מדיני.

לדברי גנץ, "אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה. התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית".

שר הביטחון התייחס לפעולות המיוחסות לאיראן במהלך השנה האחרונה ואמר: "מל"טים איראנים תקפו גם את מפעלי הנפט בסעודיה. התקיפה האחרונה של המרסר סטריט שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה".

"זו בדיוק הסיבה שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למרוץ חימוש מסוכן, ומפוררת את היציבות במזרח התיכון למיליציות טרור שמחזיקות מאות כטב"מים - באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות", הבהיר גנץ.

לדבריו, "כולם תוצרת התעשייה האיראנית. כולם מאיימים על המרחב- ביבשה, באוויר ובים. ישראל מחזיקה במגוון כלים ואפשרויות בכדי להגן על אזרחיה, ונבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו".

גנץ הוסיף: "זה לא עניין ישראלי בלבד, העולם כולו שרואה את תוצאות התוקפנות של איראן, חייב לפעול, וכל הסכם עם איראן חייב להתייחס גם להסרת האיום שלה על המרחב, ופגיעתה בחפים מפשע ובכלכלה העולמית."

בני גנץ שר הביטחון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד