י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עשרות חולים בבני ברק

שיא מדאיג בתחלואה | התו הירוק מורחב, והמסכות בדרכן חזרה

על פי נתוני משרד הבריאות הערב, נרשם מספר שיא של תחלואה בגל הרביעי עם 2,441 מאומתים חדשים | 10 חולי קורונה נפטרו מאז אתמול, תשעה מהם בלילה ואחד היום | תל אביב ונתניה מובילות את התחלואה בישראל | דיווח: צפויה הרחבה משמעותית בהגבלות ה'תו הירוק'

שיא מדאיג בתחלואה | התו הירוק מורחב, והמסכות בדרכן חזרה
מחלקת קורונה באסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי הדיווח ב'חדשות 12' במשרד הבריאות ערכו היום (שני) דיון מיוחד, לאחר שהתקבלו נתונים חריגים מבתי החולים, לפי הנתונים שילכו ויתבהרו במהלך הלילה, ביממה האחרונה 11 מאושפזים נפטרו, לפחות 10 מהם חולי קורונה וככל הנראה כמחצית מהם מחוסנים, כשמדובר במספר הכי גבוה בגל הנוכחי.

עוד דווח כי צפויה החמרה של "התו הירוק" והוא לא יחול רק במקומות מעל 100 בני אדם, אלא בכל מקום. כשבמקביל, גורמי הבריאות שוקלים להמליץ לחברי קבינט הקורונה לחייב את כלל אזרחי המדינה בעטיית מסכות גם בחוץ בהתקהלות של מעל 20 בני אדם - לנוכח העלייה בתחלואה.

על פי הנתונים שדווחו הערב ממשרד הבריאות, הערב נרשם שיא יומי מדאיג במספר המאומתים: 2,441 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. מתוך כ-70 אלף בדיקות. 10 חולי קורונה נפטרו מאז אתמול - תשעה מהם אתמול ואחד היום. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,486 חולי קורונה.

מפילוח הערים בעלי התחלואה הגבוהה עולה כי 570 מהם הם ב-2 ערים (בתל אביב 232, ובנתניה 338), שממשיכות כמובן להוביל את רשימת התחלואה בישראל. בנוסף ישנם 125 חולים בפתח תקווה, 98 בחולון, 58 ברמת גן ו-53 בבני ברק, שנמצאת במקום ה-113 באחוז החולים החדשים ביממה האחרונה.

במקביל דווח הערב כי למרות ההכחשות בשבועות האחרונים של ראשי מערכת הבריאות על סגר מתוכנן בחגים, הערב מצוטטים ב'חדשות 12' דברים שאמר ראש הממשלה בנט לשרים ומהם ניתן להבין כי עם המצב הנוכחי ימשיך - לא יהיה מנוס מסגר ארוך ומשמעותי בתקופת החגים.

לפי הכתבת דפנה ליאל, בנט מכין את הקרקע למעדים משמעותיים נגד התחלואה. "אנחנו רואים הכפלה בחולים קשה כל עשרה ימים, היינו ב-50, עברנו למאה, כעבור עשרה ימים למאתיים, והצפי הוא שבעוד עשרה ימם יהיו 400 חולים קשה", צוטט ראש הממשלה.

"קצב ההכפלה מדאיג" אמר בנט בהתייחסו למספר החולים קשה, והבהיר כי אם הוא יימשך, "נגיע בהמשך ל-800 ובעוד חודש ח-1600 חולים קשה. אנחנו עושים מאמץ גדול לעודד התחסנות, שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לצעירים יותר ומקווים לראות בלימה". עוד אמר רה"מ, "צריך לומר ביושר - תקווה זו לא תכנית עבודה. אנחנו כרגע מתמידים בקו שנקטנו, ומקבלים החלטות בהתאם למדד של סך החולים קשה - מאושפזים, מונשמים, אקמו ועוד". 

קורונה תו ירוק משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד