ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עשרות אזרחים נהרגו

לקראת הקרב המכריע מול טליבאן: התושבים התבקשו להתפנות

תושבי העיר לשקאר גה באפגניסטן התבקשו להתפנות מהעיר לקראת קרב מכריע מול ארגון הטליבאן. לפחות 40 אזרחים נהרגו בלשקאר גה ביממה האחרונה על רקע קרבות עזים

לקראת הקרב המכריע מול טליבאן: התושבים התבקשו להתפנות
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

תושבי עיר אפגנית התבקשו להתפנות לקראת מבצע צבאי צפוי נגד ארגון הטרור של הטליבאן. הגנרל סמי סאדאת, המוביל את הקרב נגד הטליבאן במחוז, קרא לאנשים לעזוב את הבירה לאשקר גה בהקדם האפשרי.

לפחות 40 אזרחים נהרגו בלשקאר גה ביממה האחרונה על רקע קרבות עזים, כך על פי האו"ם. על פי הדיווחים, הטליבאן כבשו את רוב העיר. אך הלחימה נמשכת וכוחות הממשלה נשבעו לא לתת לה ליפול לידיים של הטאליבן.

בהודעה לתושבי העיר, אמר הגנרל סאדאת כי הצבא "לא ישאיר אף איש טליבאן חי", הוא אמר, "אני יודע שקשה לכם מאוד לעזוב את הבתים שלכם - גם לנו זה קשה - אבל אם אתם עוזבים לכמה ימים, אנא סלחו לנו", אמר.

 

תקיפת הטליבאן במחוז, היא חלק ממתקפה גדולה ברחבי אפגניסטן, חמושי הטאליבן התקדמו במהירות בחודשים האחרונים, וכבשו ערים רבות, כאשר הכוחות האמריקאים נסוגו לאחר 20 שנות פעילות צבאית במדינה.

תושבי לשקאר גה אומרים שהם חיים בפחד מכיוון שהעיר מתמודדת עם תקיפות כבדות מצד החמושים. "לא הטליבאן ירחם עלינו וגם הממשלה לא תעצור את ההפצצות, יש גופות בכבישים. אנחנו לא יודעים אם הם של אזרחים או של הטליבאן", כך אמר אחד התושבים ל-BBC. תושב אחר אמר: "אני לא יודע לאן ללכת, יש עימותים בכל פינה בעיר".

מתורגמן אפגני שגר בעיר אמר כי חייו נמצאים בסכנה מצד הטליבאן מכיוון שעבד עבור הכוחות הבריטיים. "הבית שלי שעזבתי אתמול נלכד על ידי הטליבאן והם גרים שם והם מחפשים אותי", אמר. "אנחנו לא יודעים מה יקרה בעתיד אבל הם עוברים בית בית כדי למצוא את האנשים שעבדו עבור נאט"ו".

בתוך כך, ניסיונות חמושי טאליבאן לכבוש את קנדהאר העיר השנייה בגודלה באפגניסטן נמשכים, לאחר שרקטות פגעו בשדה התעופה בעיר ביום ראשון. השתלטות על קנדהאר תהיה ניצחון עצום עבור הטליבאן, שיקבל אחיזה בדרום המדינה.

ממשל הנשיא ביידן הודיע ​​ביום שני כי בשל התגברות האלימות ייקלטו בארה"ב עוד אלפי פליטים אפגנים שעבדו עם כוחות אמריקאים. ארה"ב ובריטניה האשימו את הטליבאן בביצוע פשעי מלחמה "על ידי טבח אזרחים" בסמוך לגבול עם פקיסטן.

טליבאן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד