י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חששו להגזים

הקואליציה התקפלה לדרישת הימין והחוק הוסר

לקראת פגרת הקיץ הקרובה, הקואליציה הורידה מסדר היום את החוק שיקל על פתיחה בחקירה נגד חיילי צה"ל בפעילות מבצעית - לאחר דרישה של כמה חברי כנסת מהימין | האחרונים אף ממשיכים לדרוש שהחוק ייגנז: "שיקיימו את הבטחותיהם להעניק גיבוי לחיילי צה"ל"

הקואליציה התקפלה לדרישת הימין והחוק הוסר
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דרישה שהופנתה מכיוונם של חברי כנסת מהימין להוריד את החוק, היום (רביעי) הקואליציה הורידה מסדר היום את החוק שרצה להקל על פתיחה בחקירה נגד חייל צה"ל, במסגרת פעילות מבצעית.

לפי הצעת החוק הממשלתית, שכאמור ירדה מסדר היום, אם הפרקליט הצבאי ביקש מקצין, שנמצא לפחות בדרגת אלוף, את חוות דעתו לגבי פתיחה בחקירה פלילית נגד חיילי צה"ל בשל פעילות מבצעית, והקצין לא הגיש את דעתו 15 יום לאחר מכן - רשאי הפרקליט לפתוח בחקירה.

הורדת החוק של הממשלה מגיעה לאחר שחברי כנסת מהימין דרשו לעשות זאת. "עצם העובדה שהחוק להפקרת חיילי צה"ל עלה על סדר היום של הכנסת הוא חרפה אך טוב שלאחר שזעקנו הצעת החוק הזו הוסרה מסדר היום", מסר יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'.

"אני דורש מהנהלת הקואליציה להודיע כי יגנזו את החוק", קרא סמוטריץ' והמשיך, "ויקיימו את הבטחותיהם להעניק גיבוי לחיילי צה"ל ולהוציא את היועצים המשפטיים מהחמ"לים. נמשיך לשמור על חיילי צה"ל".

גם חבר הכנסת אופיר סופר מ'הציונות הדתית' בירך על הורדת החוק: "מברך על הסרת הצעת החוק המסוכנת של ממשלת ישראל שנועדה למצוא חן בעייני השופטים בהאג ולמעשה מפקירה את לוחמי צה"ל".

"כמי שחווה את הסוגיה על בשרו, אני יודע כמה חשוב הגיבוי של צה״ל למפקדיו. אמשיך לדאוג ללוחמי צה"ל", הוסיף חבר הכנסת סופר.

צה"ל מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד