י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד מנתב"ג

התרגשות שיא: האדמו"ר מגור יצא לארה"ב

בצהריים המריא מטוסו של האדמו"ר מגור יחד עם מקורביו לרגל ביקור החיזוק ושמחת החתונה בארה"ב. 'בחדרי חרדים' עם סיקור על ההתרגשות בקהילות גור בארה"ב לקראת הביקור המרומם ותיעוד מנתב"ג

התרגשות שיא: האדמו"ר מגור יצא לארה"ב
הרבי מגור בשדה התעופה בדרכו למטוס צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מגור המריא היום (רביעי) בטיסת דלתא לארה"ב במטרה לחזק את קהילות גור בארה"ב ולייסד את מפעלי התורה במקום. במהלך הביקור תיערך גם החתונה ההיסטורית לנכדת הרבי שתיערך בניו ג'רזי.

הרבי יצא בצעד נדיר והיסטורי לביקור המרומם, לאחר כשנתיים שהגבולות במדינות העולם היו סגורים לזרים בגלל הקורונה - והחסידים נאלצו להישאר בבית ללא אפשרות נסיעה לארה"ק, לחסות בצל הרבי בימי חג ובתקופות שמחה בחצר הקודש.

כדי להשרות רוח של חיזוק בקרב החסידים שבגולה, החליט הרבי להעביר את מיקום שמחת הנישואין לנכדתו בת לבנו הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר, אל יבשת אמריקה, ולתת הזדמנות לכלל הציבור בניו יורק, מקטן ועד גדול, להשתתף בשמחה הגדולה.

הבשורה על המסע ההיסטורי עוררה שמחה גדולה בקרב כלל חסידי גור ברחבי תבל, בדגש על קיום החתונה בארה"ב, שהאדמו"ר העבירה אותה במיוחד כדי לכבד את קהל החסידים, כאשר זו תהיה הפעם הראשונה שאחד מאדמו"רי בית גור לדורותיהם, יערוך שמחה משפחתית על אדמת ארה"ב - שמחה אשר תיכנס לספרי ההיסטוריה של חסידות גור.

הרבי יצא לארה"ב, ויתארח בימים אלו בבית הרבני הנגיד ר' שלמה ורדיגר, ובשבת הקרובה, פרשת ראה, יערוך הרבי את השבת במונסי, באופן מצומצם עם בני המשפחה בלבד.

בתקופת שהותו של הרבי בניו יורק יתקיימו אספות עם מחנכי ורבני הקהילה כדי להרחיב את מפעלי התורה שהרבי הנהיג בקהילות גור בארה"ק. וכעת, הם יונהגו ויחוזקו, על ידי האדמו"ר. 

בין היתר: 'סדרי הלימוד' החדשים, לתלמידים בכל הגילאים המיועדים להרבות את כמות הלימוד ב'הבנה'; פרויקט ה'מזומנים' המפורסם המיועד לדרבן ולעודד את החסידים להיבחן בע"פ על אלפי דפי גמרא; הלימוד ב'חבורות' לאברכים ו'בעלי בתים'; הקפדה על לימוד סוגיות הלכה מדי יום ויום. כמו כן, יעורר הרבי על משאת נפשו – השמירה וההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה. 

חסידי גור ינצלו את הביקור כדי להיכנס לקודש פנימה ולקבל את ברכת הרבי לקראת הימים הנוראים. האדמו"ר ישהה בארה"ב במשך כשלושה שבועות, ובמהלכם תינתן הזכות לכל אחד מהחסידים, להיכנס בנפרד לקודש פנימה.

שבת עלייה לתורה תיערך בהשתתפות אלפי חסידי גור בשב"ק פרשת שופטים במתחם תלמוד תורה בעלזא בבורו פארק, ולמרות שזו לא תהיה השבת הראשונה של הרבי בביקורו בארה"ב – תהיה זו שבת ראשונה של שמחה בבית הרבי, שיערוך את שולחנו בהשתתפות כלל הציבור.

חסידי גור בארה"ק לא רוצים לפספס את המסע המרומם וחפצים להשתתף בחתונה ההיסטורית – ולכן החסידים התבקשו כי רק בני 35 ומעלה, ייקחו חלק בנסיעה, זאת לאור העובדה כי הביקור מיועד לבני חו"ל בלבד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האדמו"ר מגור ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד