י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"משרד הבריאות סופר לנו כל מנה"

בקופות החולים מתלוננים על מחסור חמור במנות חיסון לקורונה

בניגוד לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה אז היה שפע של חיסונים ברחבי הארץ, בכירים בקופות החולים טוענים היום כי קיים מחסור חמור, כשברקע שרי הממשלה מאיצים בציבור המבוגרים לצאת ולהתחסן במנה שלישית | "בגלים הקודמים היה שפע של חיסונים ויכולנו לדחוף תורים"

בקופות החולים מתלוננים על מחסור חמור במנות חיסון לקורונה
חיסון לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למרות שראש הממשלה והשרים מאיצים בציבור המבוגרים לצאת ולהתחסן בפעם השלישית בגלל התחלואה המדאיגה של זן הדלתא, בקופות החולים אומרים היום כי קיים מחסור במנות חיסון. בכירים בחלק מקופות החולים סיפרו ל'וואלה' כי כי משרד הבריאות מווסת את מספר התורים ושולח משלוחי חיסונים מדודים מאוד.

בכירים בקופות החולים אומרים כי "בגלים הקודמים היה שפע של חיסונים ויכולנו לדחוף תורים כמה שנרצה. כיום המשרד מבקש לדעת מראש כמה בדיוק אנחנו רוצים". עוד הדגישו הבכירים כי "משרד הבריאות סופר לנו כל מנה".

דברי הבכירים מגיעים כאמור על רקע ניסיונות הממשלה לעודד התחסנות מואצת בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל, והשרה שקד אף הדגישה אמש (רביעי) כי אם בתוך שבוע לא יחוסנו מיליון איש, נלך לסגר. "אם לא מצליחים לחסן מיליון איש בתוך שבוע, אני תומכת בסגר מידי", אמרה שקד לשרים.

בראיון ל'ynet' הבוקר אמר שר הביטחון גנץ: "הציבור צריך להבין שאם לא נתחסן אנחנו עלולים להגיע לסגר וזה עניין של השבועיים הקרובים. מה שיקרה בשבועיים הקרובים זה אחרינו, זה פעולות שכבר קרו ותוצאות שיתבררו בשבועיים הקרובים ובמה שקשור לאופן ההתנהגות שלנו. לכן, מאוד חשוב כרגע להקפיד על מסכה, ריחוק חברתי וחיסון, להמשיך שגרת חיים וזה האיזון".

לפי נתוני משרד הבריאות, 262,563 ישראלים התחסנו במנה השלישית. בימים הקרובים המספר צפוי להמשיך לעלות, עם 381 אלף תורים שכבר הוזמנו בקופות החולים לקבלת החיסון.

21% מאוכלוסיית הזכאים לחיסון השלישי - בני 60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז קיבלו את החיסון השני ומדוכאי חיסון - קיבלו את המנה הנוספת מיום ראשון ועד אתמול. ביממה הקודמת בלבד חוסנו 80,166 אנשים במנה השלישית.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור חזי לוי, אמר היום (חמישי) ל'כאן 11' כי אם היה עדיין מכהן בתפקיד, הוא היה קורא להטיל מגבלות חמורות על נתב"ג. "עכשיו צריך להגיע להחלטות יותר כואבות כדי למנוע אי ספיקה בבתי החולים", אמר פרופסור לוי. "אם לא נעצור את זה נגיע למספר חולים קשים שיטילו עומס רב על מערכת הבריאות לפני החורף. אולי זה הזמן לעוד הגבלות וגם לחשוב על סגר".

קורונה חיסון לקורונה בני גנץ איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד