י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הכבישים נפתחו

הסכנה הוסרה: הושגה שליטה על השריפה סמוך לבית אל

כוחות כיבוי הצליחו להשתלט על שריפה גדולה שפרצה היום באזור בנימין ואיימה על הישוב בית אל ועל הבסיס הסמוך | כוחות הכיבוי השיגו שליטה גם בשריפה בירושלים | תיעוד

הסכנה הוסרה: הושגה שליטה על השריפה סמוך לבית אל
השריפה סמוך לבית אל צילום: איתמר גת, כבאות והצלה

לוחמי האש פעלו היום (חמישי) בשריפה גדולה שהתפשטה לכיוונים שונים ואיימה על הישוב בית אל בבנימין ועל הבסיס הסמוך. במקום פעלו צוותי כיבוי רבים מתחנת בנימין. ביישוב בית אל דיווח כי הושגה שליטה על האש.

טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנת בנימין מסר מוקדם יותר: "מדובר בשריפה גדולה המתפשטת לכמה כיוונים. ברגעים אלו צוותי הכיבוי מבצעים פעולות בכדי לתחום ולבלום את התפשטות השריפה לישוב בית אל ולכיוון הבסיס במטרה למזער כל נזק של נפש ורכוש".

מהיישוב בית אל נמסר כי כוחות כיבוי אזרחיים וצבאיים פעלו היום בשיתוף פעולה עם אנשי המועצה המקומית בית אל על מנת להשתלט על שריפה שהתפשטה מזרחית ליישוב וכילתה חלקים נרחבים מהחורש הטבעי הצומח במקום.

כביש הגישה ליישוב פתוח לנסיעה ואין נפגעים בנפש. לאחר כיבויה המוחלט של השריפה תיערך בקרה על מנת לבדוק האםנגרם נזק כלשהו למבנים ולציוד.

ראש מועצת בית אל שי אלון: "לפני הכל אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה שסייעו במאבק באש, ומנעוממנה לאיים על התושבים והיישוב. לצד כוחות הכיבוי הצבאיים פעלו כוחות הכיבוי האזרחיים כאשר אחתהכבאיות אף הגיעה מרמת גן על מנת לסייע, בערבות הדדית שמחממת לב. מצד שני, הגיע הזמן להתייחסברצינות לשריפות שצצות להן סמוך ליישובים יהודיים משני צדי הקו הירוק ולחקור את מקורן לעומק ובצורהרצינית, לפני שתגיע שריפה שתגבה מחיר כבד בנפש וברכוש".

מוקדם יותר הצליחו לוחמי האש להשיג שליטה על שני מוקדי שריפה שפרצו בירושלים. בשכונת קריית יובל פעלו שבעה צוותים על מנת לכבות שריפת חורש שהתקדמה לקו הבתים הראשון. התושבים הונחו להתפנות מהבתים עד לכיבוי האש. מטוסים שעשו דרכם למקום לא יכלו לפעול בעקבות התנאים הטופוגרפיים המסוכנים.

גם בכניסה לעיר במורדות ליפתא, פרצה שריפה וכמה דונמים של חורש טבעי עלו באש. בשני המוקדים השיגו כוחות הכיבוי הכלה של האש ועושים מאמצים להגיע לשליטה.

בכבאות והצלה מחוז ירושלים שווים ומזכירים כי חל איסור מוחלט להדליק אש במקומות פתוחים ומבקשים מהציבור לנהוג בזהירות ובאחריות בימי קיצון אלה.

שריפה בית אל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד