י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השגחה פרטית

ביקר בקניה ונפטר בפתאומיות; כך התנהל המבצע עד לקבורה

במבצע מיוחד הובא למנוחות יהודי כבן 80 שביקר בקניה והובהל לבית חולים מקומי בעקבות בעיה רפואית. מצבו התדרדר במהירות ולאחר מאמצי החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. סיפור מעניין התרחש בשדה התעופה כאשר ב'השגחה פרטית' נדירה פגשו יהודי שנסע לקניה ונרתם לסייע בהבאת התכריכים

ביקר בקניה ונפטר בפתאומיות; כך התנהל המבצע עד לקבורה
הקבורה בקניה צילום: דוברות זק"א

יהודי כבן 80 שביקר בקניה, ונפטר בתאומיות, הובא הערב (חמישי) למנוחות בבית העלמין היהודי בעיר מומבסה שבקניה, בליווי מניין יהודים.

היהודי המבוגר ביקר בקניה והובהל לבית חולים מקומי בעקבות בעיה רפואית, מצבו התדרדר במהירות ולאחר מאמצי החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

מתנדבי זק"א שקיבלו את הדיווח מוקדם יותר השבוע נרתמו למשימה, ופעלו כדי לסייע בשחרור גופת המנוח ובבירוקרטיה מול הרשויות כדי להביאו לקבורה במהירות, כאשר גם שליחי חב"ד וחברי הקהילה היהודית במומבסה נרתמו לסייע.

סיפור מעניין התרחש כאשר שליח חב"ד בנתב"ג הרב יהודה קוזלובסקי נפגש עם יהודי בנתב"ג, ותוך כדי שיחה אגבית סיפר שהוא טס למומבסה שבקניה. כשהתקבל המקרה במוקד התברר שיש מחסור מקומי בתכריכים שיכול לעכב את הקבורה, מיד הובאו לנתב"ג, בעזרתם של מתנדבי זק"א מיכאל גוטווין אליעזר סמט ונחמן רביבו, תכריכים כשרים שהועברו לקניה בעזרת אותו יהודי תוך שעות בודדות.

מתנדב זק"א לייזר סאמט אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "הייתה בירוקרטיה מאוד קשה בקניה עד שחרור הגופה, כי לא היו בני משפחה שם שיחתמו על שחרור. במאמצים גדולים הצלחנו לשכנע אותם ולמנות נציג מטעמנו".

הרב שמואל נוטיק שליח חב"ד ונציג זק"א בקניה שפיקד על האירוע: "מיד עם קבלת הדיווח על המקרה המצער פעלנו כדי לסייע בשחרור גופת המנוח ובבירוקרטיה מול הרשיות כדי להביאו לקבורה במהירות. בסיוע נציגי זק"א מישראל ושלוחיו של הרבי בקניה יחד עם ידידי איש החסד, חנן עדיני ואנשי חסד נוספים מהקהילה היהודית במומבסה זכינו הערב לקבור את היהודי על פי כללי ההלכה היהודית."

חיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א: "בזכות פעילות הקודש של שליח חב"ד ומתנדב היחידה הבינלאומית של זק"א בקניה הרב שמואל נוטיק שפיקד על המבצע ויחד עם איש החסד חנן עדיני שפעלו במסירות נפש ובזכותם הובא היהודי לקבורה ונמנעה פגיעה בכבוד המת".

קניה קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד