כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת התקציב

יסכימו? הדיל שמנסה שיקלי לקדם עם 'ימינה'

לאחר שב'ימינה' התבלטו אם להכריז עליו כח"כ פורש, כך שלא יוכל להתמודד עם מפלגה קיימת בבחירות הבאות - חבר הכנסת עמיחי שיקלי מציע להם שהוא יתמוך בתקציב, ובכך יקל עליהם להעבירו | בתמורה לכך, הוא יוכרז כסיעת יחיד | במפלגת השלטון לא ממהרים להסכים

יסכימו? הדיל שמנסה שיקלי לקדם עם 'ימינה'
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שתקציב המדינה עבר בממשלה, בימים האחרונים פנה חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שרץ בבחירות עם 'ימינה' ומאז שהצביע נגד הממשלה עתידו הפוליטי לא ברור, לאחד מהגורמים בקואליציה כדי להציע דיל.

שיקלי פנה לחבר הכנסת זאב אלקין מ'תקווה חדשה', שנחשב לגורם בכיר בקואליציה, וביקש שיעביר ל'ימינה', מפלגתו, הצעה - ולפיה הם לא יכריזו עליו כח"כ פורש, חבר כנסת שיש עליו סנקציות כמו לא להתמודד עם מפלגה קיימת.

לפי ההצעה, שדווחה ב'ישראל היום', שיקלי יתמוך בתקציב בכנסת, מה שייתן לקואליציה מרחב תמרון ושקט באופן יחסי לקראת ההצבעה החשובה - שאם היא נופלת גם הממשלה מתפרקת, על פי החוק, דבר שהאחרונים חוששים ממנו.

בתמורה לתמיכתו, הקואליציה, באישור ובהסמכת 'ימינה', יכריזו עליו כסיעת יחיד, כך שהוא יכול להתמודד עם מפלגה קיימת, ובנוסף הוא יהיה הבעלים של יחידת המימון שלו ששווה מיליוני שקלים מעתה ועד הבחירות.

שיקלי הציע זאת לאלקין, כיוון שהוא יודע שחבריו ב'ימינה' כועסים עליו כך שיהיה קשה לשכנע אותם. האחרון שמע את הצעתו, וקבע לדון עימו בקרוב על העניין.

עמיחי שיקלי מפלגת ימינה זאב אלקין תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד