כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חיזבאללה יורה מתוך הבתים שלנו"

צפו: הדרוזים בלבנון היכו את משגרי הרקטות לישראל

‏"צלם צלם, שכל העולם יראה שחיזבאללה יורה מתוך הבתים שלנו כדי שיתקפו אותנו" זה רק חלק מהצעקות שנשמעו הבוקר בכפר הדרוזי סמוך לגבול עם ישראל | המקומיים שתפסו את פעילי חיזבאללה משגרים רקטות אל ישראל היכו וגירשו אותם מהכפר | צפו

צפו: הדרוזים בלבנון היכו את משגרי הרקטות לישראל
הדרוזים בלבנון צילום: מתוך הסרטון

בסרטון שרץ ברשתות החברתיות בלבנון, נראים אנשים זועמים על חיזבאללה, על פי פרסומים ברשתות החברתיות, חיזבאללה ניסה לתקוף מהכפר שואיאי הדרוזי את הר דוב דרך משתפי פעולה, והדרוזים המקומיים התנגדו והפליאו בפעילים את מכותיהם.

ג'ונתן אלחורי, בן למשפחת צד"ל שמתגורר בישראל, כתב כי בסרטון נשמע אחד האנשים צועק מהכפר הדרוזי: ‏"צלם צלם, שכל העולם יראה שחיזבאללה יורה מתוך הבתים שלנו כדי שיתקפו אותנו".

כזכור ‏ארגון חיזבאללה הודיע כי בשעה 11:15 בתגובה על תקיפות חיל האוויר הישראלי בשטחים פתוחים (בלילה שבין רביעי לחמישי), חולייה על שמו של פעיל הארגון עלי כאמל מוחסן, ושל פעיל אחר מוחמד קאסם טחאן ירתה לעבר שטחים פתוחים באזור מוצבים של צה"ל. עשרות רקטות נורו. אגב, ‏עלי כאמל מוחסן, הוא פעיל הארגון שנהרג בקיץ שעבר בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. מוחמד קאסם טחאן, הוא איש הארגון שנהרג בהתפרעויות על הגדר בגבול לבנון בזמן מבצע שומר החומות. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

הסרטון הזה מביך את חיזבאללה. לאחר שתושבים באזור שויה בדרום לבנון התרעמו על כך שחיזבאללה יורה רקטות משטחים מאוכלסים. התושבים גם תפסו בנוסף את המשגר ממנו נורו הטילים. בחיזבאללה מיהרו להגיב כי הם ירו משטחים לא מאוכלסים וכי פעילי הארגון ששבו מירי הרקטות נחסמו בידי התושבים באותו אזור.

גורם בארגון חיזבאללה אומר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי אין כוונה לארגון להסלים את המצב. לדבריו, מה שאירע היום הוא תגובה על ההפצצות של צה"ל שלא יכולות לעבור בשתיקה באותה מתכונת של כל תקיפה.

כזכור, אזעקות נשמעו הבוקר (שישי) בשורה של יישובים ברמת הגולן ובאצבע הגליל, בשל מספר רקטות שנורו מדרום לבנון. האזעקות נשמעו ביישובים עין קנייא, נווה אטי"ב ושניר ותושבים רבים דיווחו על פיצוצים עזים. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חלק נרחב מהרקטות. צה"ל אישר כי נורו למעלה מעשר רקטות לשטח ישראל. ארגון חיזבאללה נטל אחריות לירי וציין כי מדובר בתגובה לתקיפת צה"ל מוקדם יותר השבוע.

ארגון חמאס בירך על ירי הרקטות של חיזבאללה הבוקר בתגובה "על פשעיה" של ישראל ותקיפת השטחים הלבנוניים. עוד נאמר בהודעה כי המאבק בישראל והתגובה על פשעיה והפרותיה, היא זכות ששמורה לעם כבוש שמותקף. עוד נאמר בהודעה כי בחמאס מברכים את חיזבאללה ואת העם הלבנוני שהגיבו על התוקפנות ושברו את המשוואות שישראל ניסתה לכפות ושמרו על המשוואה של מידה כנגד מידה.

יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים, המנהיג הנוצרי סמיר ג'עג'ע, כותב בחשבון הטוויטר שלו כי המצב בדרום לבנון מסוכן מאוד בייחוד לאור המתיחות הגדולה באזור. עוד אמר כי די ללבנונים בסבל היום יומי שלהם ובמאבקם המתמשך (מתכוון למצב הכלכלי וכו') והם לא צריכים שישחקו באש, שאם תתלקח, תחסל את מה שנותר מהעם הלבנוני. הוא קרא לעזוב את העם הלבנוני לנפשו עם הטרגדיות הנוכחיות שלו ולא להוסיף לו טרגדיות גדולות וקשות יותר.

לבנון דרוזים חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד