י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ונתתי שלום בארץ

יום השנה: יותר מאלף בתי כנסת בעולם יתפללו להצלחת הסכמי אברהם

ילדי אברהם, בני הגר, שרה וקטורה התאחדו יחדיו בהסכם שלום שריגש את העולם והביא לפריחה מחודשת ביחסי העם היהודי עם זה המוסלמי | השבת, לרגל יום השנה הרבנות הראשית באיחוד האמירויות יצרה תפילה מיוחדת לבתי כנסת ברחבי העולם לציון האירוע ההיסטורי

יום השנה: יותר מאלף בתי כנסת בעולם יתפללו להצלחת הסכמי אברהם
חתימת הסכם השלום בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

לציון יום השנה הראשון להסכמי אברהם, עם הדגשה למערכת היחסים החדשה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל, הרבנות הראשית באיחוד האמירויות יצרה תפילה מיוחדת לבתי כנסת ברחבי העולם לציון האירוע ההיסטורי.

תפילה מיוחדת תחולק ליותר מ-1,000 בתי כנסת ברחבי העולם לכבוד שבת קודש בתאריך 13-14 באוגוסט.

ב-13 באוגוסט 2020 הודיעו איחוד האמירויות הערביות וישראל כי יכוננו יחסים, ובעקבותיה באה בחריין ב-11 בספטמבר 2020. מספר ימים לאחר מכן, ב-15 בספטמבר, שלוש המדינות חתמו על הצהרת הסכם אברהם בה נכתב על הכרה ב"חשיבות השמירה והחיזוק לשלום במזרח התיכון המבוסס על הבנה הדדית ודו קיום, כמו גם כבוד האדם וחירותו, לרבות חופש הדת".

"זוהי תפילה לכל האזור, התפילה מתמקדת בברכות משותפות שכולנו מקווים להן, בריאות טובה ומדבריות פורחות", כך אמר הרב יהודה סרנה מרבני איחוד האמירויות. "זוהי תפילה לכל ילדיו של אברהם, בין אם הם משרה, הגר או קטורה".

"אנו נרגשים מאוד לחגוג את יום השנה הראשון עם מדינות האזור, והתפילה היא אחת הדרכים שבהן אנו יכולים לעשות זאת", אמר הרב הראשי ד"ר אלי עבאדי. "לקהילה שלנו הייתה הזדמנות לארח אמירתים רבים לשבת במהלך השנה האחרונה וניהלנו שיחות על מה שמשותף לנו ומה מייחד אותנו, תפילה זו מקדמת זאת".

המועצה היהודית של האמירויות (JCE) היא רשת של קהילות יהודיות, חלקן עם חיים יהודיים מלאים באיחוד האמירויות, חלק במדינות אחרות, כמו סעודיה, הוא ממלא תפקיד מהותי בהקמת מוסדות יהודיים חיוניים כגון בית הכנסת בדובאי, ובית הכנסת ומקווה באבו דאבי.

נוסח התפילה

הסכם אברהם תפילה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד