י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לכבוד התורה

נווה יעקב לבשה חג: 800 סיומים בלילה אחד

היסטוריה בנווה יעקב: מעמד 800 סיומים התקיים הלילה על ידי ארגון בני הישיבות בראשות הרב שלמה פולישוק. בהשתתפות הגרב"מ אזרחי, הגר"ח פיינשטיין, הגר"א פילץ והמרא דאתרא הגר"צ ובר

נווה יעקב לבשה חג: 800 סיומים בלילה אחד
מעמד 800 סיומים בנווה יעקב צילום: ברוך יערי

אמש שכונת נווה יעקב לבשה חג במעמד הסיומים הגדול של ארגון ''איגוד בני הישיבות'' בראשות המרא דאתרא הגאון ר' צבי ובר יותר מ-800 סיומי מסכת שנלמדו בעמל רב על ידי בני הישיבות עמלי התורה החל מחנוכה ועד סוף ביהן הזמנים. המעמד התקיים סביב שולחנות ערוכים כיאה לכבודה של תורה ולומדיה.

מארגני האירוע מספרים שחלק הבחורים לקחו על עצמם לסיים גם את המסכת הנלמדת בישיבה בשנה זו, וגם לחזור על מסכת נוספת שנלמדה בשנים עברו.

בזה אחר זה עלו המסיימים לבמת הכבוד לסיים את המסכת. למרות ההיערכות המיוחדת של ההפקה, אנשי הוועדה המכינה וההפקה לא שיערו את הכמות הגדולה והעוצמתית כל כך של מסיימים בו זמנית  שגם הבמה הגדולה כל כך התקשתה להכיל.

עם תום מעמד הסיומים, פרצו הכל בשירה פרצה אדירה ''אנא עבדא דקודשי' בריך הוא'', כשאל הריקודים הסוערים מצטרפים אבות הבחורים שבאו לרוות נחת ולהשתתף במעמד המיוחד של בניהם המסיימים.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגרב''מ אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצגה''ת. את התרגשותו הרבה מן המעמד שמעו והרגישו כל יושבי האולם. ראש הישיבה הרחיב בדבר חשיבות האירוע ונשא דברי חיזוק לאור השנה וחצי הקשות שעברו על כולנו בשל מגיפת הקורונה והגזירות הנוראיות שעוברים יראי ה' בחודשיים האחרונים. רה"י קרא להתחזק ביותר בדקדוקי המצוות להינצל מכל הגזירות.

לאחריו נשא דברים המרא דאתרא הגאון ר' צבי ובר אשר מלווה מכווין ומדריך את הארגון על כל צעד ושעל. הוא הרחיב ודיבר בשבחם של הבחורים שהיה ניתן לראותם בשכונה לומדים ושקועים בהתמדה. כל זאת כדי להגיע לגומרה של תורה. "כמה שמירה וכמה זכויות של ריבוי תורה נותנים לשכונה הבחורים האלו"
לאחר מכן נשא דברים ראש ישיבת עטרת שלמה הגאון רבי חיים פיינשטין שדיבר על הגמ' שאביי היה עושה סעודה לצורבי מרבנן בסיומי מסכתות ''עבידנא יומא טבא לרבנן'' וכמה הסעודה והשמחה חשובים. עד כדי שגם מי שלא מסיים אך משתתף בסעודה נהיה חלק ממעמד זה ושמעמד גדול וחשוב זה הוא מעמד של כל כלל ישראל.

כמו כן נשא דברים שלוחא דרבנן חבר מועצת העיר ומחזיק אגף תרבות תורנית דוד בלומנשטוק אשר עומד לימין הארגון. הוא דיבר בדבר הזכות שיש לו יחד עם כל חברי דגה''ת להיות שותפים במעמד זה לעזור ולסייע בכל הנצרך והנדרש למען רוממות קרנם של בני הישיבות.

הגאון ר' ישראל יצחק זילברמן רב קהילת נווה יעקב מרכז בירך את הבחורים החשובים שזכו להיות שקועים בלימוד, שימשיכו בלמודם ויזכו לסיים את כל הש''ס כולו.
משא הנעילה מפי הגאון הגדול ר' אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח וחבר מועצת גדולי התורה  שדיבר על התורה שהיא משיבת נפש וכמה זכות גדולה בעבורו להשתתף בשמחה של מצווה עם הבחורים החשובים שהם גדולי התורה של הדור הבא.

דברי סיום נשא יו''ר הארגון הרב ר' שלמה פולישוק שהודה למרא דאתרא על ליוויו תמיכתו ועמידתו לימינו של הארגון ולכל התורמים השותפים והמסייעים להחזקת הארגון הקדוש, להורים, לאברכים ולמינהל הקהילתי, להנהלה ולכל העובדים אשר יצאו מגדרם להצלחת המעמד.

תודה מיוחדת ניתנה לחבר מועצת העיר דוד בלומנשטוק ועוזרו המסור ר' חיים מלר ולמנהל האגף פנחס ארליך שללא התגיסותם והירתמותם להצלחת מעמד חשוב זה הוא לא היה יכול להתקיים. למאיר בינדר הפקות וצוותו אשר ניצחו על המלאכה על הצד הטוב ביותר.

נווה יעקב סיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד