י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היו"ר יתנצל?

האופוזיציה נגד נתניהו: "אין כבודה מחול"

לאחר שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הצטלם לסרטון בו הוא נראה מברך זוכה ישראלית באולימפיאדה בעיצומה של השבת, כלל הפוליטיקאים הדתיים והחרדים יוצאים למתקפה חריפה, וסיעת הליכוד אף משגרת הודעת התנצלות והתנערות

האופוזיציה נגד נתניהו: "אין כבודה מחול"
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יתנצל לאור הביקורת? חברי הכנסת החרדים והדתיים מכלל סיעות האופוזיציה תוקפים הערב (מוצ"ש) את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, על כך ששוחח עם זוכה ישראלית באולימפיאדה ופרסם זאת בעיצומה של השבת.

בעקבות הביקורת הרבה, מפלגת ‏הליכוד בחרו לשגר הודעת התנצלות בה הם מצרים על חילול השבת על ידי יו"ר מפלגתם, בהודעה שפרסמו נכתב, "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה.

יו"ר ש"ס חה"כ אריה דרעי בחר לתקוף בחריפות רבה את חילול השבת על ידי מי שנושא במשרה ממלכתית במדינת היהודים ועוד מוסר את ברכתו "בשם כל אזרחי ישראל". דרעי תקף: ‏"ההודעה שהוציא יו"ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה - אין כבודה מחול!".

יו"ר 'יהדות התורה' משה גפני ויו"ר 'אגודת ישראל' תקפו את נתניהו על כך, שלמרות התפקיד הממלכתי אותו הוא נושא, הוא פרסם את ההודעה בשבת בניגוד לנשיא ולראש הממשלה שבחרו לחכות למוצ"ש. גם יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' זעם על כך וביקר את נתניהו.

"המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת", מסר גפני. "אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".

חבר הכנסת יעקב ליצמן תקף גם הוא את יו"ר 'הליכוד': "מצערת מאד העובדה שיו"ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי".

"מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא וראש הממשלה", הוסיף והחמיא להרצוג ובנט.

"‏שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבת", כתב יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'. "שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות. עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת. שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת.

"עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה, שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו. שבוע טוב", הוסיף יו"ר 'הציונות הדתית'.

גם בש"ס תקפו, חבר הכנסת משה אבוטבול כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כיו"ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש חבר הכנסת מר בנימין נתניהו, שהוא נחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון"

"הנדרשים לשמירת השבת בפומבי… בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית", הזכיר.

ח״כ ינון אזולאי מסר: "ח"כ נתניהו. יותר מששמרו ישראל את השבת השבת שמרה על ישראל. מצופה שגם מדליית זהב תסבול דיחוי לצאת השבת".

ביבי נתניהו יעקב ליצמן חילול שבת בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד