כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עטיית מסכות בחוץ

החל מהבוקר: התו הירוק מתרחב לכל ההתכנסויות

החל מהבוקר: התו הירוק מתרחב לכלל ההתכנסויות לכל כמות משתתפים | במקביל, חובת עטיית מסכות תחול גם על התקהלויות בחוץ בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר

החל מהבוקר: התו הירוק מתרחב לכל ההתכנסויות
אזרחים ברחובות עם מסכות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, התו הירוק יתרחב החל מהבוקר ויוחל בכל מוקדי ההתכנסות – לכל כמות משתתפים. הסנקציות בגין הפרת 'התו הירוק החדש', הן למפירים והן לעסקים, יכללו קנסות בסכומים שונים הנעים בין 1000 ל-10,000 שקלים. זאת בהתאם לסעיף העבירה.

התו הירוק יחול באולמות וגני אירועים, בכנסים, במסעדות ובתי קפה, מלונות, וגם בבתי כנסת מעל 50 אנשים. החידוש המשמעותי הפעם הוא שאנשים שאינם מחוסנים יחויבו לשלם מכיסם עבור בדיקת קורונה, שאותה יצטרכו לבצע 24 שעות בלבד לפני כל כניסה למקומות ציבוריים. המחיר יעמוד על 52 שקלים בעבור בדיקת קורונה, שאותה ניתן יהיה לעשות באחד מ-120 מתחמי מד"א בכל רחבי הארץ.

בשלב ראשון, ילדים מתחת לגיל 12 לא יצטרכו להציג בדיקה. אבל החל מיום שישי בעוד שבועיים גם הם יצטרכו להיבדק 24 שעות לפני כניסה למקומות השונים, אך עבורם זה יהיה בחינם מאחר שאינם רשאים להתחסן. הגבלות נוספות שייכנסו מהיום לתוקף הן: חובת עטיית מסכה בחוץ – בהתקהלות של מעל 100 איש, חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת ל-12 וכן מעבר של משרדי הממשלה למתכונת עבודה של 50 אחוז נוכחות.

היום ייכנסו לתוקף גם ההנחיות הבאות: ראשית, החובה לעטות מסכות תחול גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר.

שנית, משרדי הממשלה יעברו למתכונת עבודה בהיקף של %50 נוכחות במשרד, ובמקרים חריגים יהיה רשאי מנכ"ל המשרד לבצע התאמות. משרד הבריאות ממליץ למגזר הפרטי לעבור גם הוא למתכונת עבודה מהבית. בנוסף לכך, תחול חובת בידוד למבוגר מחוסן, שמטפל בקטין בן פחות מ-12 או בחסר ישע שהתגלה כמאומת. באשר לכניסה וליציאה מן הארץ, תחול החמרה בכללים והיום תפורסם טבלת מדינות מעודכנת אשר תיכנס לתוקף ביום ראשון הבא.

תו ירוק מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד