י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נערים ובדואים

יותר ממיליון ישראלים הזכאים לחיסון עדיין לא התחסנו

יותר ממיליון ישראלים הזכאים לחיסון עדיין לא התחסנו במנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה | ראש הממשלה בנט, מנסה להוביל מהלכים בניסיון לכפות חיסונים על בני נוער

יותר ממיליון ישראלים הזכאים לחיסון עדיין לא התחסנו
חיסון ילדים. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שיעורי ההתחסנות בקרב ילדים ונערים בגילאי 12 עד 18 הם הנמוכים ביותר לעומת שאר האוכלוסייה. נפתלי בנט, המגלה כישלון בטיפול בקורונה, מנסה להוביל מהלכים שחלקם אינם חוקיים נגד מי שלא מתחסן – גם נגד נערים.

"יש חוק חינוך חובה במדינת ישראל ואין כזה דבר שבגלל שילד לא התחסן הוא לא ילמד בבית הספר", הסביר מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "זה לא יעלה על הדעת. בנוסף, משרד החינוך לצערי לא ערוך בכלל ללמידה מהבית כשחלק מילדי הכיתה נמצאים בבית וחלק בכיתה. חשוב מכך, ילדים בסופו של דבר צריכים להיות בחברת ילדים ולא בבתים שלהם. אי אפשר להעלות דבר כזה על הדעת".

אך לא רק נערים, הבדואים הגרים ביישובי הפזורה בנגב ובכפרים הלא-מוכרים מהווים את אחת האוכלוסיות הגדולות שאינן מחוסנות בישראל. ד"ר נעים אבו פריחה, יו"ר אגודת הרופאים הערבים בנגב, טוען כי הבעיה היא יותר בשכנוע התושבים, ופחות בנגישות. "אני לא בטוח שאם הייתה נגישות יותר טובה זה היה משפיע על שיעורי ההתחסנות, כי עדיין לא הצלחנו להביא שם את האוכלוסייה להתחסן כמו בשאר היישובים", אמר. "גם ללא קשר למשרד הבריאות עשינו הסברה. בגל הראשון אנשים פחדו להתחסן, וגם עכשיו שיעורי ההתחסנות בחיסון השלישי מאוד נמוכים".

אבו פריחה הוסיף כי "אנחנו מנסים לשכנע את האנשים שעליהם להתחסן. בכל היישובים יש נגישות טובה. צר לי מאוד להגיד את זה אבל אנחנו עדיין לא מצליחים לשכנע את האנשים לבוא להתחסן, במיוחד בקרב צעירים וילדים, שם אחוז ההתחסנות הוא מאוד נמוך. יש בעיית נגישות קלה בחלק מהאזורים אבל הבעיה העיקרית היא שאנשים לא רוצים להתחסן".

חיסון לקורונה נערים בדואים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד