ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
5 ימים אחרי

גינוי בינלאומי: "איראן אחראית לתקיפת האוניה"

מדינות ה-G7 גינו ביום שישי את איראן על רקע מעורבותה במתקפה נגד האונייה "מרסר סטריט" לפני כשבוע מול חופי עומאן. "אנחנו מגנים את המתקפה הבלתי חוקית על כלי השיט, מדובר במתקפה מכוונת וממוקדת ואין לה כל הצדקה"

גינוי בינלאומי: "איראן אחראית לתקיפת האוניה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הודעת גינוי לאיראן על רקע מעורבותה במתקפה נגד האונייה "מרסר סטריט" לפני כשבוע מול חופי עומאן, פורסמה על ידי שרי החוץ של שבע המדינות, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן וארה"ב - ובה נאמר כי המתקפה נגד הספינה, שבוצעה על ידי מל"ט מתאבד וגרמה למותם של שני אנשי צוות, בריטי ורומני, היא "הפרה ברורה של החוק הבינלאומי" וכי "כלל הידע שמצוי ברשותנו מצביע על האחריות של איראן למעשה". שרי החוץ הזהירו כי "ההתנהגות של איראן, לצד התמיכה של הכוחות המזוהים איתה ושחקנים לא מדינתיים, מסכנות את השלום והביטחון בעולם".

בהודעה נאמר כי הם "קוראים לאיראן לחדול מכל פעילות שאינה עולה בקנה אחד עם החלטות מועצת הביטחון, וקוראים לכל הצדדים לעבוד בצורה בונה למען קידום יציבות ושלום באזור, אנחנו נמשיך לעשות את.כל שביכולתנו להגן על השיט, שבו תלויה הכלכלה העולמית כדי שהוא יוכל להתקיים באופן חופשי ללא חשש מפעילות אלימה וחסרת אחריות".

ההודעה הזו פורסמה במקביל לדו"ח של הפיקוד המרכזי האמריקני על אודות התקרית. הדו"ח קבע כי "מומחים מטעמנו שבדקו את המידע מצאו שהמל"ט מיוצר באיראן", וכי היה עליו חומר נפץ באיכות צבאית. כך דווח ב'ישראל היום'.

שגרירת בריטניה באו"ם מסרה כי המל"ט שתקף את הספינה הוא מסוג "שאהד 136 שמיוצר רק על ידי איראן". מנגד, סגנית השגריר האיראני באו"ם אמרה כי הודעת הגינוי היא ניסיון ישראלי להסיח את דעת העולם מ"הפשעים והדברים הבלתי הומניים שהיא עושה באזור", ואף האשימה את ישראל בתקיפה של יותר מ-10 כלי שיט באזור במהלך השנתיים האחרונות.

איראן ספינה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד