ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בוחנים את כוונותיו

‏דיווח ערבי: ארה"ב הפעילה לחץ על בנט לא לשנות את "כללי העימות" עם חיזבאללה

מקור מערבי טוען, כי וושינגטון הפעילה לחץ על ראש הממשלה נפתלי בנט לא לשנות את "כללי העימות" עם חיזבאללה לפני החזרת שיחות הגרעין בוינה בספטמבר, בכדי לא לתת לטהראן תירוץ לסגת

‏דיווח ערבי: ארה"ב הפעילה לחץ על בנט לא לשנות את "כללי העימות" עם חיזבאללה
בנט וגנץ מאזינים לעדכון ביטחוני צילום: מתוך הסרטון

דיווח ערבי טוען כי ארצות הברית הפעילה לחץ על ראש הממשלה בנט "לא לשנות את כללי העימות עם חיזבאללה לפני החזרת שיחות הגרעין בווינה בספטמבר", בכדי לא לתת לאיראן תירוץ לסגת מהמשא ומתן.

מקור מערבי אמר לעיתון א-שרק אל-אווסט, כי וושינגטון הפעילה לחץ על ראש הממשלה נפתלי בנט לא לשנות את "כללי העימות" עם חיזבאללה לפני החזרת שיחות הגרעין בוינה בספטמבר, כדי לא לתת לטהראן תירוץ לסגת מהמו"מ.

לפי המקור, ישראל וחיזבאללה העבירו מסרים ליוניפי"ל שהם אינם מעוניינים בשינוי כללי העימות, וזאת לאחר לחצים שארה"ב וצרפת הפעילו על שני הצדדים. הלחצים הופעלו גם על ממשלת לבנון, שכן עימות בדרום יגביר את הסיכוי לקריסת המדינה, דבר שארה"ב וצרפת מנסות למנוע.

המקור הוסיף שחיזבאללה רצתה לבחון את כוונותיו של בנט לאחר שניהל "מלחמה פסיכולוגית" נגד חיזבאללה שכללה תרגילים צבאיים בצפון שעשו שימוש במל"טים ופצצות תאורה. כך דווח בערוץ הטלגרם של כאן חדשות.

בתוך כך, גורם בכיר באיחוד האירופי אמר ביום שבת, כי איראן מוכנה להמשיך במשא ומתן על הסכם הגרעין, וציין כי השיחות אמורות להתחדש בווינה בתחילת ספטמבר.

הגורם האירופי הוסיף כי "האיראנים הודיעו על כוונתם לחדש את השיחות בווינה בהקדם האפשרי", וציין כי "האיראנים אמרו לו שהם מוכנים לחזור לשיחות בוינה, אבל הם לא רוצים לדון רק לשם הדיון, הם רוצים הסכם, הם רוצים הצלחה".

חיזבאללה איראן ארה"ב הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד