י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האסון בבני ברק

לאחר נתיחה חלקית: שוחררה לקבורה גופת הפעוט

הפרקליטות שחררה הערב את גופת הפעוט כבן השנתיים שנפטר בשבת בבוקר בביתו שבבני ברק. בעדה החרדית איימו לצאת להפגין נגד 'חילול המת'. לבסוף, לאחר התערבות ארגון זק"א, שוחררה גופת הפעוט לקבורה

לאחר נתיחה חלקית: שוחררה לקבורה גופת הפעוט
הפעוט מובא לקבורה צילום: זק"א ת"א

אחרי למעלה מיממה, הפרקליטות שחררה הערב (ראשון) את גופת הפעוט כבן השנתיים שנפטר בשבת בבוקר בביתו שבבני ברק. הלווייתו תתקיים הערב בבית העלמין ירקון. מוקדם יותר היום התעוררה סערה סביב נתיחת גופתו של הפעוט, זאת לאחר שהמשטרה החליטה לפתוח בחקירה.

בעדה החרדית איימו לצאת להפגין נגד 'חילול המת'. לבסוף, לאחר התערבות רכז המחלקה המשפטית של ארגון זק"א מיכלה גוטווין, מנכ"ל זק"א תל אביב צבי חסיד ורב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו, שוחררה גופת הפעוט לקבורה. מארגון זק"א תל אביב נמסר כי "בעקבות דרישת הפרקליטות, בוצעה נתיחה חלקית מקומית בלבד בנוכחות רב המכון לרפואה משפטית".

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב שנמשך למעלה מ-6 שעות, ייצג גוטווין את המשפחה שהתנגדה לדרישת הפרקליטות והמכון לנתיחה מלאה של גופת התינוק. לאחר התייעצות עם הרב יעקב רוזה, יו"ר וועד רבני זק"א אישר בית משפט לבצע נתיחה נקודתית כדי לברר את נסיבות המוות הנחוצות גם על פי ההלכה.

בית המשפט קיבל את עמדת רכז המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטווין, כפי שטען בדיון על מקרים דומים לפי פסיקות בג"ץ שאין צורך בנתיחה מלאה, אלא בנתיחה חלקית ומקומית בלבד והורה כי הנתיחה תבוצע בפיקוחו של רב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו.

כפי שדווח אתמול, כוחות ההצלה ביצעו בשבת בבוקר פעולות החייאה בפעוט כבן שנתיים שלא התעורר משנתו בביתו שבבני ברק. הכוחות הוזעקו על ידי בני משפחתו של הפעוט.

ניידת טיפול נמרץ של מד"א פינתה את הפעוט במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים מעייני הישועה בעיר, אך למרות הניסיונות להציל את חייו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לפי הערכה ראשונית, הפעוט נפטר כתוצאה מאירוע רפואי, אך המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה. יצוין כי הפעוט לא סבל ממחלות רקע. יחד עם זאת, על גופו של הפעוט לא נמצאו כל סימני אלימות.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה הבוקר בחקירה עם קבלת דיווח על תינוק כבן שנתיים מב"ב שפונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי מעייני הישועה כשמצבו אנוש תוך כדי שמבוצעות בו פעולות החייאה. בהמשך נקבע מותו בביה"ח. נסיבות האירוע נבדקות".

זק"א אסון נתיחת גופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד