י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מקום שני אחרי סין

מערכת הבריאות באיראן קרסה, הממשלה כשלה והרימה ידיים

איראן הכריזה ביום ראשון על מספר מקרי המוות הגבוה ביותר מנגיף הקורונה מאז תחילת המגיפה, נציגת האחיות אמרה: "משרד הבריאות ומערכת הבריאות קרסו, והממשלה הפסיקה להתמודד עם המגיפה"

מערכת הבריאות באיראן קרסה, הממשלה כשלה והרימה ידיים
התפרצות הקורונה באיראן צילום: באדיבות המצלם

משרד הבריאות באיראן הודיע ​​ביום שני על 542 מקרי מוות במהלך 24 השעות האחרונות, הנתון הגבוה ביותר מאז שהפכה איראן למדינה השנייה אחרי סין, בה מתים מאות ביום אחד, וזאת לאחר שסין חוותה את מגיפת הקורונה בפברואר 2020. גם מספר המקרים החדשים עלה לכמעט 40,000 ביום ראשון.

אתר Iran International מדווח, כי פקיד בריאות אחר הודיע ​​כי 40,000 חולי קורונה מאושפזים, ועוד 20,000 מקבלים טיפול בבית כל יום. לדברי נציגת האחיות, בתי החולים מלאים פי שלושה מהיכולת של כל בתי החולי לחולי קורונה. היא גם התלוננה על היעדר מספיק צוות סיעוד, מכיוון שעובדי הבריאות עבדו יתר על המידה וקיבלו פחות כסף, כלי תקשורת דיווחו על גל עזיבה של עובדי בריאות.

איראן מתמודדת עם גרסת הדלתא של הנגיף מאז תחילת יולי, עם שיעורי חיסונים נמוכים ולמעשה ללא חיסונים בכלל, הממשלה היוצאת לאחר הבחירות לנשיאות ב-18 ביוני, לא פתחה במאבק אפקטיבי נגד הנגיף, ומעט מאוד נשמע מהנשיא החדש אברהים ראיסי לגבי הקורונה.

שלטונות הרפובליקה האיסלאמית לא הצליחו להשיג מספיק חיסונים עבור 85 מיליון אזרחי איראן, עד כה ניתנו מעט יותר מ-10 מיליון מנות. וזאת לאחר שהאייתולה עלי חמינאי אסר על איראן לקנות חיסונים של פייזר או מודרנה, איראן משתמשת בחיסונים סיניים ורוסיים, שכנראה לא ממש משפיעים.

במשך חודשים הבטיחו גורמים רשמיים באיראן לפתח חיסונים מקומיים יעילים, אך עד כה לא יצא הרבה מהמאמץ. אומרים כי חיסון אחד הגיע לשלב הייצור, אך אף חברה מכובדת לא אישרה אותו כבטוח ויעיל.

בנוסף דיווחים רבים של עדי ראייה אומרים כי פקידי משרד הבריאות וכמה רופאים מרוויחים סכומים גדולים על ידי מכירת תרופות מחוץ לבתי מרקחת תמורת רווחים גבוהים. זריקות Remdesivir המתאימות להתמודד עם הנגיף (רמדסייביר היא תרופה שפותחה נגד מחלת האבולה), נמכרות ביותר מ-50 דולר, כאשר אנשים רגילים מרוויחים 150-200 דולר לחודש.

מסעוד יונסיאן, אפידמיולוג אמר לאתר החדשות ISNA כי נתונים שמפרסמים על ידי הממשלה הם "הערכה נמוכה של המספרים האמיתיים". הוא הסביר כי פחות בדיקות מתקיימות, ומקרי מוות הם רק מקרים שחולים קיבלו בדיקה ואושרו שהם חיוביים לקורונה.

עד כה איראן רשמה כמעט 4.2 מיליון מקרים ו-94,000 מקרי מוות, אך כמעט מתחילת המגיפה, מומחי בריאות, התקשורת, וגורמים מקומיים אמרו כי המספרים של משרד הבריאות לא משקפים את המציאות. כמה הערכות העלו את מספר המתים האמיתי גבוה פי 2.5.

איראן מערכת בריאות קריסה נגיף קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד