כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לעיני אשתו וילדיו

נעצר בכוח רב לאחר שלא עטה מסכה: "הוא מת" • תיעוד

אזרח שבילה אמש יחד עם בני משפחתו במרכז הקנית 'ביג' בטבריה, נאזק ונעצר בכוח רב על ידי שוטרים לאחר שהתבקש להזדהות בשל אי עטיית מסכה | במהלך המעצר התעוררה מהומה בקניון ואזרחים קראו קריאות לעבר השוטרים | המשטרה: "מדובר ללא ספק באירוע מצער שהיה יכול להימנע במידה והאזרח היה משתף פעולה"

נעצר בכוח רב לאחר שלא עטה מסכה: "הוא מת" •  תיעוד
המעצר בטבריה צילום: מתוך הסרטון

תיעוד שצולם אתמול בשעות הערב (ראשון) בקניון ביג פאשן בטבריה, בו נראים שוטרים עוצרים אזרח בכוח רב, מעורר סערה לאחר שהופץ ברשתות החברתיות. בתיעוד נראים השוטרים אוזקים את החשוד בכוח וגוררים אותו, לאחר שסירב להזדהות.

האזרח, שככל הנראה היה במהלך חופשה בעיר טבריה, צעד בקניון יחד עם אשתו כששניהם לא עוטים מסכה על פניהם. האישה הציגה לשוטרים מסמכים רפואיים המאפשרים לה שלא לעטות מסכה, אולם הגבר החל להתווכח עם השוטרים תוך שהוא מנסה להיכנס לאחת החנויות.

בתיעוד מהמעצר נשמעים לקוחות בקניון כשהם צועקים לעבר השוטרים לשחרר את האזרח. "הוא מת, תעזבו אותו", נשמעה מצלמת הסרטון. במהלך הסרטון נראה העצור כשהוא באפיסת כוחות, תוך שאשתו מבקשת מהשוטרים לשחררו.

במשטרה פרסמו תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שבו נראה האזרח מסרב להזדהות ולאחר מכן מתעלם מבקשת השוטרים להתלוות אליהם לתחנת המשטרה.  יחד עם זאת, במשטרה לא פירסמו את התיעוד המלא כך שלא ניתן להבין מה התחרש עד לרגע שבו נאזק.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו, שוב אנו עדים לניסיון להכפיש את פעילות השוטרים תוך שימוש בתיעוד חלקי ומגמתי שמציג רק את רגעי המעצר ולא את מה שקדם והוביל להם. אמש, במהלך משמרת במרכז קניות בטבריה, שוטר זיהה זוג ללא מסכה, ניגש אליהם וביקש מהם להזדהות לצורך רישום דו"ח".

"כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטר", נכתב בתגובת המשטרה, "הבעל סירב להזדהות, התעלם מקריאותיו החוזרות של השוטר והחל לעזוב את המקום, כשהשוטר הולך בעקבותיו וכל העת שב ומבקש ממנו להזדהות  חרף האמור, החשוד התמיד בסירובו ועל כן נאמר לו כי הוא מעוכב אלא, שגם לעיכוב, החשוד התנגד ועל כן הודיע לו השוטר על מעצרו".

"גם בשלב זה, המשיך להתנגד והשוטר נאלץ להשתמש בכוח על מנת לעוצרו. מדובר ללא ספק באירוע מצער שהיה יכול להימנע במידה והאזרח היה משתף פעולה, מזדהה כנדרש ממנו בחוק ונשמע להנחיות השוטרים", נמסר מהמשטרה.

 

מסכה קורונה טבריה קניון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד