י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי שוויתר על חסינותו

כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן: שוחד ב-715,000 ש"ח

לאחר שהודיע כי וויתר על חסינותו מהכנסת, היועץ המשפטי לממשלה הודיע לחבר הכנסת דוד ביטן כי הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד בסכום כולל של 715,000 שקלים בשבע פרשיות שונות | ביטן מואשם גם בעבירות של הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס

כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן: שוחד ב-715,000 ש"ח
דוד ביטן צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) על הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן, זאת לאחר שבשבוע שעבר הוא הודיע כי מוותר על חסינותו כח"כ.

ביטן מואשם בעבירות של לקיחת שוחד בסכום כולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

הודעה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של חבר הכנסת ביטן. כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת ביטן להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, פעל ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה.

חלק הארי של טובות ההנאה הכספיות שלקח ביטן התקבלו על ידו באמצעות מ.י. בין השניים התקיימה שותפות פלילית ממושכת, במסגרתה קיבל ביטן ממ.י. שירותים שונים, בהם שירותי הלבנת הון והחזקת כספים, העמדת קו אשראי ושירותים אישיים מגוונים.

 

דוד ביטן כתב אישום שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד