כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הזינוק בתחלואה

פרופ' נחמן אש פסימי: "המצב מדאיג, בימים הקרובים נבחן צעדים נוספים"

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש משדר היום פסימיות בתדרוך לעיתונאים על רקע התחלואה הגוברת ולטענתו בימים הקרובים ייבחנו הגבלות נוספות שיוטלו על הציבור | אש: "ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר נוכל לדעת בוודאות שאנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים בבטחה"

פרופ' נחמן אש פסימי: "המצב מדאיג, בימים הקרובים נבחן צעדים נוספים"
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום (שני) בתדרוך לעיתונאים כי לאור המצב המדאיג בתחלואה צפויות בקרוב הגבלות חדשות על אזרחי ישראל.

פרופ' נחמן אש אמר: "המצב מדאיג, בימים הקרובים נבחן צעדים נוספים כמו הגבלת התקהלות ותו סגול, מי שלא שומר על בידוד, מסכן לא רק את עצמו, אלא גם את סביבתו".

לגבי פתיחת שנת הלימודים אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אתמול אושר מתווה החינוך לפתיחת שנת הלימודים, אנחנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן וזו התכנית" אמר. אך "יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה וככל שנתקרב ל-1 בספטמבר נוכל לדעת בוודאות שאנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים בבטחה".

לגבי החיסון השלישי אמר פרופ' אש: "אנחנו בוחנים להרחיב את מתן החיסון השלישי גם לאנשי סגל רפואי שחשופים יותר למאומתים, יכול להיות גם שנוריד את הגיל למתן מנת חיסון נוספת, נקבל את ההחלטות האלה בימים הקרובים".

דבריו מגיעים על רקע התחלואה בישראל שגואה מיום ליום בעקבות התפשטות זן הדלתא וזן הדלתא פלוס שמדביק באחוזים גבוהים גם במחוסנים. מספרם של החולים הקשים עומד נכון להיום (שני) על 360, מדובר על עליה נוספת ומדאיגה בצל מספר המאומתים הגבוה.

הבוקר דיווח משרד הבריאות כי 3,372 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-902,148 כאשר על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 104,971 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד