י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תמיכה ואהדה מליברמן"

חילולי שבת המוניים - הרבנים מודאגים: היעד הבא - חריש

העיר חריש היא היעד הבא של הנהלת 'שבוס', להפעיל בה את מיזם התחבורה הציבורית וחילולי השבת ההמוניים בסופי שבוע. ב'שבוס' עובדים כעת על העתקת המיזם לחריש, והידיעה על כך מעוררת דאגה רבה בקרב רבני העיר

חילולי שבת המוניים - הרבנים מודאגים: היעד הבא - חריש
הפגנת החילונים בחריש צילום: באדיבות המצלם

העיר חריש היא היעד הבא של הנהלת 'שבוס', להפעיל בה את מיזם התחבורה הציבורית וחילולי השבת ההמוניים בסופי שבוע.

על פי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', אגודת 'שבוס' המפעילה הסעה שיתופית בסופי השבוע למוקדי הבילוי גם כשקווי התחבורה הציבורית אינם פעילים - פועלת בימים אלו על העתקת המיזם גם לעיר חריש.

רבני העיר חריש שעודכנו על הכוונה של אגודת 'שבוס' נחרדו מאוד. "כבר בעת סערת 'חוק המרכולים' ראינו את התמיכה והאהדה של אביגדור ליברמן כלפי ראש העיר יצחק קשת. מי יודע מה יהיה עכשיו כשליברמן נמצא בעמדה הרבה יותר בכירה?", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד מעסקני חריש.

בעיריית חריש מסרו ל'בחדרי חרדים' כי העירייה לא מכירה את הנושא ולא קשורה למיזם או לתוכניות הללו.

כזכור, בחודש שבט האחרון דווח כי ראש עיריית חריש, חובש הכיפה, יצחק קשת, הידוע ברצונו העקבי לקרוץ לציבור החילוני בעיר, הפנה עורף אל המגזר אותו הוא אמור היה לייצג, ואף נלחם לשם כך בנבחרי הציבור, הן בזירה המוניציפלית בעיר חריש והן בזו הארצית, שניסו להילחם ברוע הגזרה.

המדובר הוא ב'חוק המרכולים' אותו העביר קשת היום במועצת העיר, בכך פרץ את חומת השבת ואישר פתיחת מרכולים וחנויות במגבלות מסוימות גם בשבת, למרות התנגדות עזה מצד ציבור שומרי התורה בעיר, המהווה 60% מכלל תושבי העיר, כאשר מדובר בתקדים חמור המתבצע על ידי ראש עיר המגדיר עצמו כחרדי.

יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, בירך את ראש העיר ודרש: "תלמדו מחריש!" והוסיף, "אני מברך את ראש עיריית חריש יצחק קשת ואת עידית ינטוב, המשנה לראש העיר ונציגת ישראל ביתנו, על העברת החוק לפתיחת המרכולים בשבת לפני זמן קצר במועצה. יצחק הוא אדם דתי, חובש כיפה, שומר תורה ומצוות אשר מבין את חשיבות העיקרון חיה ותן לחיות".

עוד הוסיף ליברמן, "לא כל יום קמה עיר חדשה במדינת ישראל ועלינו לשמור על צביונה כעיר ליברלית המכבדת את אורח חייהם של כל תושביה".

 

חריש שבוס חילולי שבת יצחק קשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד