י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אין אכיפה"

הדבקות המוניות במגזר הערבי, זינוק במספר הנדבקים

במשרד הבריאות ובהנהגה הערבית מודאגים מהזינוק החד במספר הנדבקים בנגיף הקורונה במגזר הערבי | עולה כי הסיבות העיקריות להדבקות ההמוניות במגזר היו אירועי חג הקורבן שצוינו בחודש שעבר

הדבקות המוניות במגזר הערבי, זינוק במספר הנדבקים
מוסלמים עם מסכות במסגד צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

במשרד הבריאות ובהנהגה הערבית מודאגים מהזינוק החד במספר הנדבקים בנגיף הקורונה במגזר הערבי בגלל עונת החתונות ההמוניות בחברה הערבית, שנערכו ללא הגבלות. נוסף על כך, יציאה של מאות אלפי ערבים ישראלים לנופש במדינות אדומות שבהן הקורונה משתוללת. כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר בישיבת הממשלה ביום ראשון כי "מדובר בחוסר אחריות משווע", תוך שהוא מותח ביקורת על אזרחי ישראל הערבים שטסו, ואף האשים כי רבים מהם "משיגים אישורים מזויפים של בדיקות קורונה שליליות כדי לחזור ארצה". עוד הוסיף: "זה מצריך למידה לעומק ועצירה של התופעה המדאיגה". לדברי ממונה הקורונה במגזר הערבי, איימן סייף, אמנם שיעור הנדבקים הכללי עדיין נמוך, אולם מקרב אלו ששבו מחו"ל %30 היו מאומתים.

עוד אמר ששיעור ההתחסנות במגזר הערבי עדיין רחוקים מלהיות משביעי רצון: "יש לנו כ-16 אחוז של מתחסנים בשתי מנות בגילי 12-16, זהו נתון מאוד נמוך", אמר סייף, אך הדגיש כי בגילי 50 ומעלה היו במגזר יותר מ-75 אחוז מתחסנים בשתי מנות, כאשר כעת פועלים באמצעות הסברה לעידוד האוכלוסייה מגיל 60 לקבל את המנה השלישית של החיסון.

סייף הוסיף כי האירועים ההמוניים ממשיכים להוות מקור להדבקות, אך לדבריו אין צורך לעצור את קיומם, אלא לאכוף את התו הירוק: "אנחנו במצב שונה מהגל הראשון כי עכשיו הרוב מחוסנים, בעלי אולמות צריכים לקחת אחריות, ועל הציבור לגלות יותר אחריות אישית", אמר והוסיף: "מי שמקיים אירוע צריך לדאוג שכולם יהיו עם מסיכות. המשטרה לא תפזר אירועים, אבל תחלק קנסות".

ערבים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד