י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעבר לכל ספק

המחקר הוכיח: הסיבה שמדוכאי חיסון חייבים לקבל חיסון שלישי

ממחקר שנערך בבית החולים בילינסון עולה כי במושתלי איברים מדוכאי חיסון שקיבלו את המנה השלישית של חיסון הקורונה, נמצאו אחוזים גבוהים של נוגדנים, לעומת הנוגדנים שהיו להם לאחר המנה השנייה

המחקר הוכיח: הסיבה שמדוכאי חיסון חייבים לקבל חיסון שלישי
אזרח מתחסן אמש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

החיסון השלישי נגד קורונה עבור מדוכאי חיסון נמצא יעיל, והכפיל את מספר מושתלי האיברים שפיתחו נוגדנים נגד קורונה, כך עולה ממחקר שנערך בבית החולים בילינסון ופורסם היום (שלישי) ב'כאן 11'. ממצאי המחקר מתייחסים למושתלי לב, ריאות וכליה המטופלים בבית החולים.

המחקר מוכיח כי 73% ממושתלי הכליה שקיבלו את החיסון השלישי פיתחו נוגדנים ותגובה לחיסון. זאת לעומת 35% בלבד שפיתחו נוגדנים ותגובה לחיסון לאחר קבלת המנה השנייה.

"הנתונים מהווים הוכחה ברורה לכך שהחיסון השלישי עובד. אנו רואים שיפור משמעותי בתגובה לחיסון השלישי במושתלי כליה", אומרת מנהלת היחידה להשתלות כליה במחלקת השתלות, ד"ר רותי רחמימוב.

33% מקרב מושתלי ריאות שקיבלו את מנת החיסון השלישית, פיתחו נוגדנים ותגובה לחיסון. זאת לעומת 18% בלבד שפיתחו נוגדנים לאחר שתי מנות. מבין מושתלי הלב שקיבלו את מנת הדחף 58% פיתחו נוגדנים לאחר קבלת המנה השלישית, לעומת 31% שפיתחו נוגנדים לאחר המנה השנייה.

"על פי ממצאים ראשוניים, החיסון השלישי הכפיל את כמות מושתלי הלב שפיתחו נוגדנים לאחר החיסון". לדבריו, "אנו ממליצים למושתלים באופן גורף להגיע ולהתחסן בחיסון השלישי אשר מציל חיים", אומר מנהל השירות לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבלינסון, דוקטור טוביה בן גל.

נתונים ראשוניים ומעודדים על המנה השלישית מגיעים גם מבית החולים שיבא: כ-70% ממושתלי כליה ולב, שקיבלו את החיסון השלישי פיתחו נוגדנים לקורונה. זה לעומת כ-25-18% שהגיבו לחיסון לאחר המנה השנייה. דווח כי לא נצפו תופעות לוואי חריגות.

פרופ' גליה רהב, מובילת המחקר בשיבא: "אני חושבת שזה מאוד מעודד. אני מאמינה שהעלייה הזו ברמת הנוגדנים תמנע תחלואה קשה ותמותה, ואני שמחה על כך. אם בקרב אוכלוסיית מדוכאי החיסון יש עלייה כזו בנוגדנים, אני סבורה שבקרב בני ה-60 ומעלה שמקבלים עכשיו את המנה השלישית - התגובה תהיה טובה גם כן ותוריד את התחלואה הקשה".

 

 

קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד