י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בניגוד גמור לחוק"

הכסף לאסירים הביטחוניים: המכתב של הח"כ מש"ס ליועמ"ש

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ליועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט: "הסכם דואר ישראל ושרות בתי הסוהר מביש מנוגד להוראות החוק ויש לבטלו לאלתר, לא ייתכן שהממשלה תעבור על חוק שאוסר במפורש לתגמל מחבלים".

הכסף לאסירים הביטחוניים: המכתב של הח"כ מש"ס ליועמ"ש
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

במכתב ששיגר היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בנושא אסירים ביטחוניים אשר מקבלים כסף מהרשות הפלסטינית בניגוד להוראות חוק המאבק בטרור כותב ח"כ אזולאי:

"אמש פורסם בתקשורת כי על אף הוראות החוק, ולאור החשש של חברת הדואר שייתבעו בגין מעשיהם לאור הוראותיו של חוק איסור מימון טרור, נחתם הסכם בין שב"ס לבין בנק הדואר, בו סוכם כי שב"ס יפצה את בנק הדואר בכל מקרה שייתבע בנוגע להפרת החוק.

כך בסעיף 8 להסכם נכתב:

"שב"ס יישא בתוצאות של כל פסק דין שיתקבל נגד החברה (בנק הדואר) בגין תביעה שעילתה הפרת הוראותיו של החוק לאיסור מימון טרור עקב ביצוע חובות החברה כלפי השב"ס".

בניגוד לכספים שמפקידה כל משפחה, הכסף שמועבר על ידי הרשות הפלסטינית הוא בניגוד גמור לחוק המאבק בטרור תשע"ו-2016, אשר קובע בסעיף 31 לחוק כי:

"העושה פעולה ברכוש במטרה לסייע, לקדם או לממן ביצוע של עבירת טרור חמורה או במטרה לתגמל בעבור ביצוע של עבירת טרור חמורה או במטרה לסייע, לקדם או לממן פעילות של ארגון טרור, דינו – מאסר עשר שנים או קנס פי עשרים מהקנס הקבוע בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין". הסעיף הנ"ל אוסר תגמול למחבלים עבור פעולות טרור שביצעו!

מדובר כמובן בהסכם מביש המנוגד להוראות החוק ויש לבטלו לאלתר. לא ייתכן שהממשלה תעבור על חוק שאוסר במפורש לתגמל מחבלים ועוד תוסיף חטא על פשע ותפצה על כך את בנק הדואר במקרה של תביעה נגדם.

את מכתבו מסכם ח"כ אזולאי "לאור האמור אני קורא לך להורות באופן מידי על הפסקת העברת הכספים למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית ועל ביטול ההסכם המביש. אם ההסכם נחתם בניגוד לעמדתך המשפטית, אבקש לחקור את העניין ולמצות את ההליכים נגד אלו שאישרו הסכם זה".

אסירים ביטחוניים שב"ס הרשות הפלסטינית דואר ישראל ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד