י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הברכה, המצווה והסגולה

באישון לילה: ההחלטה הדרמטית של גדול הדור בנושא השמיטה

בשלהי חודש אייר בביתו של אחד מגדולי ומאורי הדור שליט"א התקבלה ההחלטה - "כל יהודי שמחליט לעשות מעשה ולקחת חלק בשמירה על השמיטה, יזכה להבטחת התורה הנדירה 'וציוויתי את ברכתי'"

באישון לילה: ההחלטה הדרמטית של גדול הדור בנושא השמיטה
שדה חקלאית צילום: unsplah

זה קרה באחד מהלילות בשלהי חודש אייר בביתו של אחד מגדולי ומאורי הדור שליט"א, בשעות הלילה המאוחרות לאחר קבלת קהל שהתארכה שעות, ובה יהודים מכל גווני הקשת ומכל קצוות תבל, פנו להיוועץ ולהיוושע: זה בעצה ותושיה וזה בברכה ותפילה, כאשר דלתו פתוחה לכולם באהבה ובמסירות אין קץ.

לאחר שהקולות נדמו בשעות הלילה המאוחרות, עלו למעונו רבני מכון ושבתה הארץ - המהווה בית הוראה דבר ה' זו הלכה, לחקלאים רבים בעניינים הקשורים למצוות התלויות בארץ בכלל ובענייני השמיטה בפרט, ובית מדרש לחקר ענייני השביעית. יחד עם רבני המכון עלו מספר חקלאים המעבדים את אדמת ארץ ישראל במסירות אין קץ האופיינית דווקא להם....

החקלאים שאת רוב זמן מבלים בין רגבי העפר והיבולים מהם אנו נהנים, אינם מורגלים להיכנס ולבוא בביתם של גדולי ישראל, למעט במקרים נדירים כשהיו זקוקים לברכה או ישועה.

אולם הפעם הסיבה שונה בתכלית...

הם מתייצבים כאן לא בשביל עצמם... הם נמצאים פה בשליחותם של כל עם ישראל!

הצטרפו לשליחות ותזכו לסגולת מצוות השמיטה הנדירה>>

ובכן, כבר למעלה משנה ועדיין, העולם כולו חווה מגיפה קשה המטלטלת ופוגעת באנשים רבים ובפרנסתם. אין צורך להכביר במילים בדברים שכולנו ראינו בעינינו יחד.

בהם, בחקלאים, המגיפה פגעה קשות! חקלאי ארץ הקודש! הם אלה שביגיע כפם, ובזיעת אפם, עובדים את האדמה האהובה שאלפי שנים עמדה שוממה וחיכתה לנו... שרק נשוב לעבוד אותה, היא חיכתה שוב שננעץ בה את ברזלי המחרשה החדים שאליהם כל כך התגעגעה במשך אלפי שנים... והנה חזרנו...

אומנם לא כולנו זכינו לחוש את רגביה הקדושים של ארץ הקודש ולעבוד אותה במסירות. אכן, לא כולנו מסוגלים לכך. רובינו חשים את רגבי העפר הקדושים של אדמת הקודש, רק דרך הגידולים אותה היא מצמיחה באהבה לבניה ששבו.

הם שבו, כבר אמרנו! כן אותם חקלאים...

אבל עכשיו אחרי המגיפה הקשה שהכתה בהם, הם נמצאים בפני שוקת שבורה!

שנת השמיטה בפתח, אותה אדמה שנותנת באהבה ללא לאות את גידוליה המתוקים של ארץ הקודש. הגיעה זמנה לנוח! לשבות!
הלא זו היא מצוות השמיטה 'ושבתה הארץ'.

גם הם רוצים. אותם חקלאים. לשבות ולנוח, ללכת ולשבת בבית המדרש ולהתענג על זיו השכינה, עם דף גמרא מתוק וכוס תה חמה. הרי הם מחכים לכך שש שנים....

אך בשנת השמיטה הקרובה הכל בסכנה!!

כן! כיצד יאכילו את בניהם במשך למעלה משנה? כאשר מנזקי השנה החולפת הם טרם התאוששו! הכיצד יוכלו לשבות שנה שלימה ללא מקור מחיה ופרנסה?

ולא זאת. הלא קוראים להם גיבורי כח! הם כל כך רוצים שגם השמיטה הקרובה נקרא להם כך. אך כיצד?
ומה יהא על אותם חקלאים רבים שאינם שומרים תורה ומצוות שבחלק מהשמיטות הם השביתו את אדמתם במסירות, אבל השנה אחרי משבר כל כך עמוק.... כיצד???
כיצד??? זוהי הזעקה שפילחה את האוויר....
ושם יושב לו גדול הדור מצחו חרוש קמטים... וליבו נחמץ, נוכח הסכנה הגדולה בשנת השמיטה הקרבה ובאה...
את המתח הרב ששרר באותו חדר שעיני עם ישראל נשואות אליו, היה ניתן לחוש בידיים ממש...
ואז גדול הדור הרים את עיניו הטהורות והציע שכל מי שיתמוך ויעזור לשמור את שנת השמיטה של הקב"ה, הוא עצמו יקבל חלק בקניין גמור מהקרקעות אותם הוא מציל ושומר...

הצטרפו לשליחות ותזכו לסגולת מצוות השמיטה הנדירה>>

אותו יהודי שמחליט לעשות מעשה ולקחת חלק בשמירה על השמיטה, שגם הוא יזכה להבטחת התורה הנדירה 'וציויתי את ברכתי'... לא רק החקלאי שישבות בזכות תרומתו של אותו יהודי יזכה בברכה אלא גם מי שלקח חלק. מכיוון שישנה חלקת אדמה ששייכת לו בקניין גמור, ומעתה הרי גם הוא חקלאי מן השורה...

וכך במשך ימים ארוכים עברו רבני המכון אצל גדולי ישראל אחד אחרי השני וקיבלו את הסכמתם וברכתם הנלהבת על מנת ששנת השמיטה תשפ"ב תהיה השנה שתחיש את הגאולה!

זוהי ההזדמנות שלך כעת יהודי/ה יקר/ה,
זה קורה אחת לשבע שנים, והשנה יותר מתמיד! גורל השמיטה יקבע על ידך ועל ידי יהודים נוספים שיתנו וישתתפו במצוות השמיטה הנדירה בארץ הקודש, ויתנו יד לשמירת השמיטה ע"י תמיכתם באותם חקלאים.

אלפי יהודים מהעולם כולו נרתמו ולקחו חלק של ממש, ושמם נכנס אצל גדולי ישראל מרנן ורבנן לתפילה. אותם גיבורי הכח! הלא הם גיבורים פעמיים! הן בתמיכתם בחקלאים ובשמירת אדמת הקודש. והן בקיומם הם עצמם, את מצוות השמיטה.

מכון ושבתה הארץ זכה לתמיכתם של כל גדולי ישראל מכל החוגים בארץ ובעולם. עקב פעילותו הנמרצת למניעת חילול שנת השמיטה ע"י חקלאים שלא ישמרו שמיטה, מחד, והעזרה לחקלאים שומרי התורה להתמודד עם העול הכספי, מאידך.

ומעל הכל: שכל יהודי שמשתתף עם המכון מקבל חלקת אדמה על שמו והוא עצמו שומר שמיטה.
שנת השמיטה תשפ"ב עוד תיחרט באותיות זהב בספר דברי הימים של עם ישראל.

"כל ישראל ערבים זה לזה"!

חייגו גם אתם למכון הקדוש 'ושבתה הארץ' וטלו חלק של ממש במצווה הנדירה! שטר המכירה והקניין שלכם יהיה הפתק שלכם ליום הדין!!

הצטרפו לשליחות ותזכו לסגולת מצוות השמיטה הנדירה>>

שמיטה שביעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד