י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות חשיפת 'בחדרי'

פנייה ליועמ"ש: לפרק את האגודות שנערכות לחלל שבת

ח"כ משה אבוטבול פנה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיפעל מול רשמת האגודות השיתופיות לפרק את אגודת 'שבוס' ואגודת 'נוע תנוע' המפעילות קווים פיראטיים בשבת ולאכוף עליהן את החוק, באותה נחישות שבה נאכף החוק כלפי הסעות פיראטיות שהופעלו במגזר החרדי

פנייה ליועמ"ש: לפרק את האגודות שנערכות  לחלל שבת
תחבורה ציבורית בשבת צילום: פלאש 90

יו"ר השדולה למען שמירת השבת, ח"כ משה אבוטבול מש"ס, שיגר היום (שלישי) פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על רקע הכוונה להפעיל את מיזם חילולי השבת ההמוניים 'שבוס', בערים חדרה וחריש.

במכתבו דרש אבוטבול לפעול מול רשמת האגודות השיתופיות לפרק את אגודת 'שבוס' ואגודת 'נוע תנוע' המפעילות קווים פיראטיים בשבת ולאכוף עליהן את החוק, באותה נחישות שבה נאכף החוק כלפי הסעות פיראטיות שהופעלו במגזר החרדי.

ברקע הכוונה להרחיב את קווי השבת הפיראטיים לחדרה לחריש, אמר ח"כ אבוטבול, כי טענת האגודות כאילו הן מנצלות פירצה בחוק, עומדת בניגוד לחוות הדעת של הייעוץ המשפטי במשרד התחבורה שבה נקבע כי מדובר בקווי שירות ללא רישיון ובניגוד לדין.

• חילולי שבת המוניים - הרבנים מודאגים: היעד הבא - חריש

כזכור, אתמול נחשף ב'בחדרי חרדים' כי העיר חריש היא היעד הבא של הנהלת 'שבוס', להפעיל בה את מיזם התחבורה הציבורית וחילולי השבת ההמוניים בסופי שבוע.

על פי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', אגודת 'שבוס' המפעילה הסעה שיתופית בסופי השבוע למוקדי הבילוי גם כשקווי התחבורה הציבורית אינם פעילים - פועלת בימים אלו על העתקת המיזם גם לעיר חריש.

רבני העיר חריש שעודכנו על הכוונה של אגודת 'שבוס' נחרדו מאוד. "כבר בעת סערת 'חוק המרכולים' ראינו את התמיכה והאהדה של אביגדור ליברמן כלפי ראש העיר יצחק קשת. מי יודע מה יהיה עכשיו כשליברמן נמצא בעמדה הרבה יותר בכירה?", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד מעסקני חריש.

מעיריית חריש נמסר ל'בחדרי חרדים' כי העירייה לא מכירה את הנושא ולא קשורה למיזם או לתוכניות הללו.

חילול שבת משה ארבל אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד