כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
הלחץ עשה את שלו

אחרי הקריאה של הנשיא ביידן: מושל ניו יורק התפטר

אחרי לחץ כבד שהוטל עליו בשל חשדות כבדים, הודיע מושל ניו יורק אנדרו קואומו כי הוא מתפטר מתפקידו | "לא עשיתי דבר רע", טען קואומו. סגניתו קטי הוצ'ול, תכהן את שארית כהונתו ותהיה המושלת הראשונה של המדינה עד הבחירות בנובמבר הקרוב.

אחרי הקריאה של הנשיא ביידן: מושל ניו יורק התפטר
קואומו מודיע על התפטרותו צילום: דוברות משרד המושל

אנדרו קואומו, מושל ניו יורק, התפטר היום (שלישי) מתפקידו לאחר שערוריה גדולה שהתעוררה סביבו. מספר ימים לפניו התפטרה אחת העוזרות הבכירות שלו שסייעה לו להסתיר את מעשיו ואיימה על העובדים לבל יתלוננו.

קואומו, הודיע ​​כי הוא מתפטר מתפקידו, לאחר שהתובעת הכללית של המדינה טענה כי הוא פגע בעובדים. בכירים במפלגה הדמוקרטית כולל הנשיא ביידן קראו לו לפרוש מתפקידו.

קואומו הודיע ​​כי הוא יעזוב את תפקידו בעוד 14 יום תוך שהוא מתעקש כי "לא עשיתי דבר רע". סגניתו קטי הוצ'ול, תכהן את שארית כהונתו, ותהיה המושלת הראשונה של המדינה עד הבחירות בנובמבר הקרוב.

מליסה דרוזה, מזכירתו של קואומו, הודיעה על התפטרותה ביום ראשון האחרון. לדבריה, העבודה עבור תושבי ניו יורק "הייתה הכבוד הגדול ביותר בחיי", היא טענה כי "העבודה היה אינטנסיבית, ושוחקת", אך הסיבות לכך היו שונות, היא סייעה למושל להסתיר סקנדלים, ולפני שעה הודיע המושל כי הוא מתפטר.

כזכור, הנשיא ביידן אמר לפני מספר ימים על קומואו: "הוא צריך להתפטר, אני מבין שהמחוקקים של המדינה עשויים להחליט אם להדיח, אני לא יודע את זה כעובדה, אבל הוא צריך לפרוש", אמר ביידן לכתבים בבית הלבן.

בחקירה שערכה תובעת המדינה, נמצא כי המושל אנדרו קואומו פעל בניגוד למצופה ופעל לנקום במתלוננים נגדו, כך הודיעה התובעת הכללית של ניו יורק, שתמכה בקריאות שקראו לו להתפטר.

"הראיות הללו חשפו תמונה מטרידה אך ברורה מאוד, מושל קואומו התנהג בצורה לא נאותה לעובדי מדינה הנוכחיים והקודמים, בניגוד לחוקים הפדרליים והמדיניים", אמרה מנהלת מחלקת התביעות הכללית של ניו יורק, לטיטייה ג'יימס, במסיבת עיתונאים.

ממצאי החקירה, המפורטים בדו"ח ציבורי בן 165 עמודים, הגבירו בימים האחרונים את הלחץ על המושל בן ה-63, שרק לפני שנה זכה לשבחים רבים על מנהיגותו היציבה בימים האפלים ביותר של משבר הקורונה.

התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד