ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"לא תכנס למערכה"

איסמעיל הנייה: "הממשלה בישראל שברירית"

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה התראיין ממקום מושבו באיראן וטען כי ממשלת ישראל החדשה שברירית מדי ולהערכתו "לא יהיה לה קל להיכנס למערכה בדרום ובצפון"

איסמעיל הנייה: "הממשלה בישראל שברירית"
איסמאעיל הנייה בראיון לערוץ הקטרי צילום: צילום מסך

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אומר בראיון ממקום מושבו באיראן כי בראייתו ובראיית ארגונו, "הממשלה בישראל היא ממשלה שברירית", ולטענתו "לא יהיה לה קל להיכנס למערכות בדרום או בצפון". הוא הוסיף ואמר כי הממשלה גם אינה יכולה להיכנס למשא ומתן מדיני עם הרשות הפלסטינית "כמו שהם (אנשי הרשות) חושבים".

מנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, אומר כי מרכיבי ציר ההתנגדות כבר לא מהססים, וכל מעשה טיפשות נגד ירושלים ואל-אקצא או "כניסה לקווים האדומים בירושלים ואל-אקצא", יכול להפוך למלחמה אזורית.

בראיון מטהרן לערוץ "אל-עאלם" האיראני בשפה הערבית הוסיף הנייה והזהיר את ישראל מכל "הרפתקה ברצועה וגם מעשה איוולת כלפי ירושלים ואל-אקצא", הוא גם חזר ואמר כי נושא חילופי השבויים "עודו על השולחן" וכי ארגונו מוכן להגיע להסכם עם ישראל. כך דיווח עומרי חיים בכאן חדשות.

בתוך כך חמאס מנע מצוות מומחים של האו"ם לפעול באזור פיר המנהרה שנחשפה לפני יותר מחודשיים מתחת לבית ספר של אונר"א בשכונת זייתון בעזה, וסילק אותם מהמקום. כך דיווח גל ברגר.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי צוות האו"ם מהיחידה לסילוק פצצות UNMAS הגיע לפני כמה ימים לבית הספר, לבקשת אונר"א, כדי לוודא שאין נפלים בזירה ושבטוח לפתוח את שנת הלימודים בבית הספר, בשעה שמתחתיו עוברת מנהרה.

משטרת חמאס הגיעה למקום מייד כשנודע לה על הימצאות הצוות בבית הספר, וביקשה מצוות האו"ם להתפנות לאלתר וסגרה את האזור, כתוצאה מכך הצוות ביטל תוכניות לסייר בזירה נוספת בבית ספר של אונר"א ברפיח שבדרום הרצועה, שגם שם נבדק חשד לחפירת מנהרה באזור בית הספר. גורמים באונר"א הודיעו לממשל חמאס בעקבות המקרה כי שנת הלימודים בשני בתי הספר האלה (בזייתון וברפיח) המשמשים כ-4,000 תלמידים לא תוכל להיפתח בשבוע הבא, כל עוד לא טופלו שתי הזירות בידי צוות המומחים של האו"ם.

איסמעיל הנייה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד