י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המטרה: ספרי התורה

הסורגים נעקרו: בית הכנסת בב"ב נפרץ באישון ליל • תיעוד בלעדי

3 חשודים, ככל הנראה פלסטינים שב"חים, עקרו במהלך הלילה את הסורגים של ביה"כ 'זכור ליעקב' בבני ברק, בראשותו של הגאון הרב נתנאל זכריהו | החשודים ניסו לפרוץ את ארון הקודש במטרה לגנוב את ספרי התורה, אך נתקלו במנעולים כבדים | כל הפרטים בפרסום ראשון | צפו 

הסורגים נעקרו: בית הכנסת בב"ב נפרץ באישון ליל • תיעוד בלעדי
הפריצה לבית הכנסת צילום: בחדרי חרדים, מצלמות אבטחה

אלמונים פרצו הלילה (בין שלישי לרביעי) לבית הכנסת 'זכור ליעקב' בבני ברק, בראשותו של הגאון הרב נתנאל זכריהו וזרעו במקום הרס רב, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. החשודים נמלטו מבלי שגנבו דבר לאחר שלא הצליחו לפרוץ את ארון הקודש.

החשודים, כך מעריכים בבית הכנסת, הגיעו במטרה לגנוב את ספרי התורה, אך נתקלו במספר מנעולים על ארון הקודש. לאחר שהבינו שפריצת הארון תהיה בלתי אפשרית, הם ערכו חיפוש בקופות הצדקה ונמלטו תוך זמן קצר.

מצלמות האבטחה תיעדו את שלושת החשודים מגיעים לבית הכנסת כשהם מצויידים בכלי פריצה כבדים, ביניהם פטיש במשקל חמש קילו. החשודים חדרו למשרדי בית הכנסת דרך החלון, לאחר שעקרו את הסורגים ממקומם.

"אנחנו מזועזעים מחילול בית הכנסת", אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים' בנו של הגר"נ זכריהו, המשנה לראש עיריית בני ברק יעקב זכריהו. "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם חלילה הרב היה מגיע בעלות השחר בשעה שהפורצים בתוך בית הכנסת. אני מקווה שהמשטרה תפעל במהירות ותביא למעצרם של הפורצים". 

שלושת החשודים שהו בתוך בית הכנסת דקות ספורות בלבד, ומסיבה שטרם התבררה נמלטו מבלי שלקחו עמם דבר. חוקרי זיהוי פלילי של המשטרה הגיעו הבוקר לבית הכנסת ונפתחה חקירה לאיתור החשודים.

הוונדליזם שביצעו הפורצים

ל’בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הלילה אירעו פריצות נוספות ברחבי העיר. לאחרונה סובלת העיר בני ברק מגל פריצות וגניבות גדול בהיקפו. בעיר תולים את האשמה בתופעת השוהים בלתי חוקיים שהלכה והתרחבה במהלך החודשים האחרונים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשכונות צפון העיר אירעו במהלך השבועות האחרונים שורה של גניבות אופנועים מחצרות בנינים. חלק מהגניבות פוענחו ונעצרו מספר חשודים פלסטינים. הדבר לא מספק את התושבים שחשים חוסר ביטחון מוחלט.

 

פריצה שבחים הרב זכריהו יעקב זכריהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד