ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הציונות הדתית סוערת

הח"כ קרא לכהנא: "בקש סליחה מהרב זצ"ל"

לאחר שעלה לציון הראי"ה קוק לרגל יום פטירתו, חבר הכנסת אבי מעוז קרא בתקיפות לשר הדתות מתן כהנא לבקש סליחה מהרב, זאת בשל השינויים שהוא מבצע בנושאי דת-ומדינה: "אל תתערב בדברים לא לך" | הוא ציטט את הרצי"ה בנו של הראי"ה זצ"ל: "אי אפשר לשתוק!"

הח"כ קרא לכהנא: "בקש סליחה מהרב זצ"ל"
ח"כ אבי מעוז והגר"ד לאו צילום: באדיבות המצלם

ביום פטירתו של הראי"ה קוק, היום (רביעי) עלה יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז לציונו של הרב בהר הזיתים שבירושלים, ולאחר העלייה לקבר פנה הח"כ לשר הדתות מתן כהנא במסר חריף בעקבות הרפורמות אותן הוא מקדם.

"פקדתי הבוקר את קברו של מרן הרב קוק זצ"ל ביום פטירתו ג' באלול", פתח מעוז. "אין מקום יותר מתאים להזכיר לכולנו את דברי בנו הרב צבי יהודה זצ"ל בכנס רבני ישראל בשנת תשכ"א".

מעוז ציטט את הרב צבי יהודה: "'על חילול השם הנורא, של ההתעללות המחפירה הזו, מצד אישים או מצד הממשלה, ביחס לרבנות הראשית לישראל, בכפיה, במישרין ובעקיפין, לסידור ענייניה של הרבנות שלא מדעתה ובניגוד לדעת בעליה הלוא אי אפשר לשתוק!'"

"אני רוצה מכאן לפנות לידידי השר מתן כהנא - הרפה ידך מהרבנות הראשית, אל תתערב בדברים לא לך, אל תחתור תחת עוצמתה, תוקפה, כבודה ותפארתה של הרבנות הראשית לישראל", אמר.

"אני מציע לך", פנה לכהנא, 'אם אתה פוקד היום את קברו של מרן הרב זצ"ל, אנא בקש ממנו סליחה, אנא ממך עצור את המהלכים המסוכנים והרפורמות המסוכנות שאתה עושה, שכל תכליתן להחליש את הרבנות הראשית, ולעקור את התורה מהציבוריות הישראלית".

"אין זה עניין של הגמוניה כזו או אחרת, אין זה עניין שאתה רוצה להפסיק את ההגמוניה של מרכז הרב ולהעביר את ההגמוניה לרבנים אחרים, מדובר פה על ההגמוניה של התורה, על מלכות התורה אי אפשר לפגוע במלכות התורה, אני מתחנן אליך - חזור בך ובקש סליחה מהרב קוק זצ"ל", סיים.

אבי מעוז מתן כהנא הרב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד