י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שאב הנאה מרצח

ראש המוסד חשף בפני ראש ה-CIA את "תיק ראיסי"

בפגישה בין ראש המוסד לראש ה-CIA הציג הראשון בפני אורחו מארה"ב את "תיק ראיסי" בו מובא פרופיל על אישיותו של הנשיא האיראני החדש | לפי המוסד, מדובר ברוצח אכזר ששאב הנאה ממעשיו

ראש המוסד חשף בפני ראש ה-CIA את "תיק ראיסי"
אברהים ראיסי צילום: מתוך טוויטר

אמש (שלישי) נערכה פגישה יוצאת דופן בין ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, לבין ראש המוסד הנכנס, דוד ברנע, כשהסוגיה המרכזית בה דנו השניים הייתה איראן, והחזרה להסכם הגרעין. לפי הפרסום של ניר דבורי ב'חדשות 12', ראש המוסד הציג לאורח מארה"ב פרופיל שהכינו במערכת הביטחון הישראלית על הנשיא החדש של איראן, איברהים ראיסי.

דבורי מסביר כי ניתן ללמוד מכך שאת המפגש הראשון עורך ראש ה-CIA עם ראש המוסד, על הקשר העמוק והאינטימי בין שני גופי הביון. השניים כאמור עסקו בנושא החזרה להסכם הגרעין עם איראן. לפי הפרסום, במוסד הציגו לראש ה-CIA את "תיק ראיסי" שנבנה בתקופה האחרונה, ומכיל בתוכו גם מידע מודיעיני וגם עדויות על אישיותו של ראיסי.

לפי התיק שבנו במוסד, הנשיא החדש באיראן הוא אדם אכזרי שאחראי למותם של אלפים באיראן, חלקם במו ידיו ממש, ועל-פי אותן עדויות ראיסי אף שאב ממעשי הרצח הנאה אישית.

עוד טוענים במוסד כי מדובר באיש בעל אישיות גבולית - על גבול ההפרעה הנפשית, ובישראל חוששים שלא ניתן כלל להגיע להסכם כלשהו עם הנשיא הבעייתי, וגם אם מגיעים להסכם, לא בטוח שהוא יעמוד במה שיחתם.

ולכן מסבירים במוסד, צריכים להיערך לשינוי חשיבה ושינוי אסטרטגיה בכל הקשור להתמודדות עם מרוץ החימוש של איראן.

אברהים ראיסי איראן המוסד דוד ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד