י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא מחפשים חרדים"

רב המשטרה על האכיפה בערים החרדיות: "רוב הציבור מקפיד"

ברקע הגברת האכיפה, רב המשטרה הודף את הביקורת ואומר היום כי אין אף הנחיה לבצע אכיפה דווקא בערים החרדיות | "אנחנו לא מחפשים את החרדים", אמר הרב ברכיהו | על ההיתקלויות בין שוטרים לאזרחים: "יכול להיות ששוטרים לפעמים טועים, בסופו של דבר כולנו בני אדם"

רב המשטרה על האכיפה בערים החרדיות: "רוב הציבור מקפיד"
דוברות המשטרה

לאור הטענות על אכיפה בררנית בערים החרדיות, במשטרה טוענים כי פעולות האכיפה נעשות באופן שווה בין הערים, כאשר ניתן דגש לערים הנחשבות כאדומות בעלות תחלואה גבוהה. ישנה הנחיה לא לעשות הבחנה במקום דתי ועיר כזו או אחרת", אומר היום (רביעי) תת ניצב מוריס חן, סגן ראש אגף המבצעים במשטרה. "דין מודיעין עלית וביתר כדין אום אל פחם", הוא הוסיף.

במהלך שיחה עם עיתונאים חרדים הסביר רב המשטרה, ניצב משנה הרב ברכיהו, כי המשטרה מתומדדת עם תקריות שונות במהלך פעולות האכיפה. "אנחנו עלולים לפגוש תמונות לא נעימות במהלך האכיפה", אמר הרב ברכיהו", "אך אם יהיה הסבר טוב ונכון מה המשטרה עושה, זה לא יגיע למקומות האלו".

הרב ברכיהו הסביר כי זו הסיבה שהמשטרה מבקשת את שיתוף הפעולה עם הציבור. "אנחנו לא מחפשים חרדים", אמר הרב. "יכול להיות ששוטרים לפעמים טועים, בסופו של דבר כולנו בני אדם. המטרה היא לשמור על בריאות הציבור".


אכיפה בירושלים, ארכיון//צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב ברכיהו התייחס לביקור שערך אתמול יחד המפכ"ל בתלמוד 'תורה ברמה' בירושלים. לדבריו, "הצוות החינוכי אמר אמר למפכ"ל שחשוב להם מאוד נושא שמירת הקורונה. זה רובו של הציבור החרדי. זו הייתה חוויה חזקה מאוד".

"אני מתרגש מאוד מהביקור ומקבלת הפנים החמה. זה עונג גדול לראות את הזמירים הקטנים שרים וקוראים מהכתב", אמר אתמול המפכ"ל בפגישה עם סגל ההוראה, "משטרת ישראל שמה לה את הקשר עם הקהילות החרדיות בסדר עדיפות עליון, אנו משטרה שמורכבת מכל קהילות ישראל עבור כל קהילות ישראל"

המפכ"ל הוסיף כי "חטיבת הקהילות שהקמנו לאחרונה תרכז את הפעילות המשותפת של המשטרה עם החברה החרדית במטרה לשלב זרועות ולשתף פעולה בתחומי החיים והעשייה. החיבור המשטרתי כפי שבא לידי ביטוי במוסד הלימודי שלכם הוא דוגמא ומודל לחיבור ולקירוב שנדרשים בין החברה החרדית למשטרה ואנחנו נמשיך ונפעל להעמקתם".

 

 

 

הרב ברכיהו אכיפת המשטרה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד