כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"רק על פי ההלכה"

רפורמת הגיור: השר כהנא נפגש עם רבנים בכירים בציונות הדתית

לאחר שלא התייעץ עימם קודם ההכרזה על רפורמת הכשרות, שר הדתות החל לגבש את תוכניתו לנושא הגיור - כשהיום נפגש עם רבנים בציונות הדתית ובראשם הרב חיים דרוקמן | הוא הדגיש: התוכנית תהיה אך ורק על פי ההלכה

רפורמת הגיור: השר כהנא נפגש עם רבנים בכירים בציונות הדתית
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הזעם שהופנה עליו בישיבת מועצת הרבנות, הערב (רביעי) שר הדתות מתן כהנא נועד עם מספר רבנים בציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן והחל לדון עימם ברפורמת הגיור אותה הוא מגבש בימים אלה.

בפגישה, עליה דיווחנו לפני יומיים ב'בחדרי חרדים', כהנא דן עם הרבנים בתוכניתו בנושא הגיור, תוך שהם נותנים את הדגשים שלהם. הם ניהלו דיון הלכתי על הפיתרון לסוגיית הגיור, תוך שהם הודו שזהו נושא שנוגע לעתיד העם היהודי כולו.

הרבנים ניהלו דיון הלכתי וענייני עם השר על פתרון מערכתי לסוגיית הגיור בישראל והסכימו כי מדובר בנושא מהותי אשר נוגע לעתיד העם היהודי כולו ושהם רתומים ככל שנדרש לטובת העניין.

הרבנים והשר כהנא

השר הודה לרבנים על הפגישה החשובה, וציין כי היא אינה מובנת לאחר שמספר רבנים הכריזו על החרמתו. השר כהנא אף ציין בפניהם כי תכנית הגיור תהיה אך ורק על פי הלכה.

בנוסף להתייעצות עימם, שר הדתות ינסה להשיג את הסכמת הרבנים לרפורמה, זאת לאחר שרובם הביעו את התנגדותם לרפורמת הכשרות, ובעיקר זעמו על כך שלא התייעץ עימם.

בפגישה נכחו זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, נשיא ישיבת רמת גן הרב יעקב אריאל, ראש ישיבת עתניאל הרב ראם הכהן, רב העיר שהם הרב דוד סתיו, נשיא מוסדות נעם-צביה הרב איתן אייזמן וראש ישיבת גוש עציון הרב יעקב מדן.

מתן כהנא הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד