ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
בדרך לקריסה

ממשלת אפגניסטן עלולה ליפול לידי הטליבאן תוך 90 יום

גורמים רשמיים בארה"ב אומרים כי הטאליבן צפוי להשתלט על אפגניסטן, אך הם לא מתכוונים להתערב | בכלא סרפוסה בקנדהאר, חמושי טאליבאן, שחררו כמעט 1,000 אסירים

ממשלת אפגניסטן עלולה ליפול לידי הטליבאן תוך 90 יום
חיילים עולים למטוס. אילוסטרציה צילום: pixabay

דובר הטליבאן מסר כי במהלך המאבק על הכלא נכנעו כוחות הביטחון האפגנים. "הכלא המרכזי בקנדהאר נכבש אחר לאחר שנים", אמר. "מאות אסירים שוחררו, אנשי הביטחון בכלא נכנעו ונתנו לנו את הנשק שלהם".

גורמים רשמיים בארה"ב הזהירו כי ממשלת אפגניסטן עלולה ליפול תוך 90 יום, כאשר קאבול תיפול תוך חודש בלבד, זאת אחרי שהטליבאן גבר על מאבטחי בית הכלא המרכזי בסרפוסה בקנדהאר, העיר השנייה בגודלה במדינה, ושחרר כמעט 1,000 אסירים.

נפילת קנדהאר תהווה מכה הרסנית לממשלת אפגניסטן לאחר שבוע שבו הטליבאן השתלט על בירות מחוז ברחבי המדינה במתקפה קטלנית.

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי, חזרה על קו הממשל ביום רביעי ואמרה: "יש להם מה שהם צריכים. מה שהם צריכים לקבוע הוא האם יש להם את הרצון הפוליטי להילחם בחזרה, ואם יש להם את היכולת להתאחד כמנהיגים כדי להילחם בחזרה". במילים אחרות אומרים ארה"ב לאפגנים "תסתדרו לבד".

לשאלה האם הסיוע האווירי האמריקאי לכוחות האפגנים ייפסק ב-31 באוגוסט, הסיום הרשמי לשהות ארה"ב באפגניסטן, אמרה: "אין לי עדכון בנושא". וציינה: "זו שאלה טובה".

שגרירויות זרות בקאבול, כולל שגרירות ארה"ב, מאיצות את הפינוי באופן דיסקרטי במקרה שהמצב יחמיר. הודו הודיעה ביום רביעי כי היא מפנה צוות קונסולרי מהעיר הצפונית מזאר-אי-שריף, אחת הערים האחרונות שנותרו באזור זה שאינן בשליטת הטליבאן.

הטליבאן שולט כעת ב -65% מאפגניסטן, אומרים בכירים באיחוד האירופי. הנשיא ביידן אמר כי הוא לא מצטער על החלטתו להסיג את חייליו מהמדינה, וציין כי וושינגטון הוציאה יותר מטריליון דולר במשך 20 שנה ואיבדה אלפי חיילים.

טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד