י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד מההכנות באולם בעלזא

התרגשות בגור: שבת ראשונה עם החסידים בארה"ב

היערכות שיא בבורו פארק לקראת שבת ראשונה במחיצת הרבי מגור, התפילות והטישים במתחם האולם של תלמוד תורה בעלזא החדש. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מההכנות וכל הפרטים לקראת השבת 

התרגשות בגור: שבת ראשונה עם החסידים בארה"ב
ההכנות באולם בעלזא לרגל השבת בגור צילום: באדיבות המצלם

ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מגור בארה"ב הפך לנושא הכי המדובר בקרב יהדות ניו יורק, אלפי חסידים התאספו סביב הרבי וחסו בצילו במהלך הימים הראשונים של הביקור – עוד לפני שתי השבתות ההיסטוריות וקיום חתונת הענק, שלראשונה, שמחה משפחתית של הרבי מגור תיערך באמריקה.

הביקור - שנועד לחזק את החסידים בארה"ב שלא זכו לראות את הרבי קרוב לשנתיים, ולחזק את היוזמות הגדולות שכבר יושמו החל בסוף השבוע האחרון, כאשר הרבי הגיע לניו יורק, ונסע מיד למונסי לביתו של הנגיד ר' שלמה ורדיגר, מעמודי התווך של חסידות גור. את השבת עשה האדמו"ר בנוכחותם של בני המשפחה, ותומכי מוסדות גור ברחבי העולם.

ביום ראשון בבוקר, ראש חודש אלול, נפתחו הדלתות לקהל הרחב, והמוני חסידי גור הצטרפו לתפילות בצל הרבי שהתקיימו באולם וילחוביץ' במונסי. לאחר התפילות, הרבי איחל לחסידים ברכת "א גוטען חודש".

במסגרת הביקור המרומם, הביע הרבי את רצונו לשים דגש מיוחד על כך שיתאפשר לכל חסיד וחסיד, יחד עם בניהם, להיכנס ל'קבלת קהל' עם 'קוויטל' לקראת הימים הנוראים הממשמשים ובאים. הוטמעה מערכת מתוחכמת שבאמצעותה חסידים נרשמים להיכנס אל האדמו"ר, בצורה מסודרת, ולקבל ברכה לקראת השנה החדשה.

את השבת הקרובה יחגוג הרבי בשכונת בורו פארק שבברוקלין. תכונה רבה שוררת בבורו פארק לקראת השבת ההיסטורית כאשר אלפי חסידים מהארץ ומהעולם צפויים להציף את הרחובות הסמוכים לתלמוד תורה החדש של חסידי בעלזא, שהוכשר במיוחד להכיל את הקהל העצום שיחגוג שם את שבתות ה'אופרוף' ו'שבע ברכות'.

לאחר שבת אופרוף גולת הכותרת של המסע ההיסטורי – חתונת הענק לנכד האדמו"ר שתתקיים ביום שלישי. החתונה תתקיים במונסי, במתחם מרווח וענק שבקולג' הקהילתי של רקלנד קאונטי. החתונה הייתה אמורה להתקיים באולם 'בעלל וארקס' בניו ג'רזי, שבבעלות בעל הצדקה ראלף זוקער. אך למרות המאמצים המבורכים של מר זוקער ואנשי הצוות שלו – הסמיכות למונסי, מקום האירוח של הרבי, הייתה בעדיפות גבוהה יותר.

מעמד ה'קבלת פנים' והאירוע המיוחד שייערך לילדים, כנהוג בגור, המכונה "קינדער טיש" - יתקיימו בבית המדרש הגדול של ויז'ניץ מונסי ברחוב 'פייליס טעראס', כאשר מעמד החופה והחתונה הגדולה יתקיימו, כאמור, ב'קמפוס RCC' במונסי.

 

 

האדמו"ר מגור בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד