כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רבנים מזהירים: העישון מזיק לכשרות הפסח

ממצאים חדשים שופכים אור על סוגית העישון בפסח • חברת סיגריות אמריקאית מודה: תהליך הייצור כולל חומר משעורים • רבנים טוענים שסיגריות מכילות חמץ • כתבה אינפורמטיבית

סיגריות? לא בפסח. צילום: פיני רוזן
סיגריות? לא בפסח. צילום: פיני רוזן

בעיות חדשות מתגלות בעישון סיגריות בפסח: כבר מאות שנים ששאלת עישון הסיגריות בפסח לא הגיעה להכרעה מוחלטת. הדיונים בסוגיה התנהלו במישור ההלכתי והמציאותי. בשנים האחרונות הובא פיתרון של עישון על ידי פילטר המוכנס בראש הסיגריה, אך ממצאים חדשים מעלים כי גם כך הדבר אינו פשוט.

הסיגריות המסחריות המיוצרות בימינו מכילות בנוסף לטבק עטוף בנייר גם מגוון גדול של חומרים נוספים, כמו חומרים המשמשים להארכת חיי המדף של הסיגריה, שיפור הטעם, גרימת התמכרות ועוד. מלבד זאת, מצוי גם טבק שנשטף באלכוהול.

למרבה ההפתעה, בדיקות מעבדה שנערך לאחרונה ע"י כימאי נודע העלו שבמרכיבי הסיגרייות נמצאים כ-17 סוגי חומרים שעלולים להיות מופקים מחמץ וביניהם אף כאלו שלא נפסלו באכילת כלב.

בסיגריות או סיגרים מקובל שההימנעות מעישון היא חומרה והידור, אך ישנם רבנים המתמצאים בתחום וטוענים שרוב הסיגריות מכילות חמץ גמור - אם כחלק מהחומרים המוספים לטבק, או, כאמור, כיון ששוטפים הטבק באלכוהול. לדבריהם, קיים מכתב מחברה מפורסמת, המייצרת סיגירות בארה"ב המצהירה שמערבים חומרים לשיפור הטעם והריח, ובין היתר היא מונה גם חומר משעורים ממש. "זוהי כבר הודאת בעל דין", הם אומרים.
פסח סיגריות חמץ כשרות חומרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד