י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
12 גיחות

תיעוד מהאוויר: המטוסים הישראלים בשריפות הענק ביוון

במשך שעות ארוכות פעל אתמול הצוות הישראלי שנשלח לסייע בכיבוי שריפות הענק שפרצו ביוון | מטוסי הכיבוי ואנשי המערך האווירי של משטרת ישראל ביצעו 12 גיחות והטילו עשרות אלפי ליטרים של חומרי כיבוי במספר אזורי שריפה במדינה

תיעוד מהאוויר: המטוסים הישראלים בשריפות הענק ביוון
מטוס הכיבוי הישראלי בשמי יוון צילום: מתוך הסרטון

משלחת הסיוע הישראלית ליוון, בראשות טייסת הכיבוי, טייסת "אלעד" ע"ש אלעד ריבן ז"ל, מהמערך האווירי של משטרת ישראל המופעלת על ידי חברת "אלביט" מערכות השלימה אתמול (רביעי) את יום הסיוע הראשון בשריפות הענק שפרצו במדינה.

ארבעת אנשי צוות האוויר ביצעו 12 גיחות במשך שעות ארוכות, שבמהלכן הטילו הטייסים עשרות אלפי ליטרים של חומרי כיבוי במספר אזורי שריפה ביוון.

טרם יציאתם של צמד מטוסי הכיבוי אתמול לפעילות הסיוע, לאחר שצוותי הקרקע של חברת "אלביט" וחברת "Clear-cut" שבמשלחת הכינו את המטוסים למשימה, גובשה תמונת מצב משותפת עם הצוות המקומי המתכלל את המאבק בלהבות והוחלט על תוכנית פעולה מתואמת, במהלכה קיבלו 4 טייסי הכיבוי הישראלים משימות סיוע במספר מוקדי שריפות משמעותיים.

הטייסים הביאו לידיי ביטוי את יתרונותיה היחסיים של הטייסת הישראלית. מדובר בשטח הררי מיוער, הנחשב למאתגר ומורכב מבחינת פעולות הכיבוי, ללא גישה לכוחות כיבוי קרקעיים, הגובל במספר כפרים שלבתיהם נשקפה סכנה.

שיטת הפעולה של טייסת הכיבוי הישראלית, המתבססת על שיתוף פעולה ותיאום בין טייסי הכיבוי הישראליים לטייסי הכיבוי המקומיים, ביניהם איש קשר האחראי על תיאום אל מול הכוחות הקרקעיים, ובכך פעילותם של מטוסי הכיבוי הישראליים הובילה לתוצאות מהירות ומשמעותיות.

יוון כיבוי מטוסי כיבוי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד