ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בהפגנה נגד הרכבת הקלה | תיעוד

'בר אילן': מאבטחים תוקפים וחונקים צלם עיתונות במהלך מחאה | תיעוד

במהלך הפגנה נגד הרכבת הקלה בצומת בר אילן בירושלים, בה נטלו חלק עשרות מאנשי 'העדה החרדית', מאבטחים באתר תקפו באלימות קשה צלם עיתונות שנכח במקום | הצלם שהותקף הגיש תלונה במשטרה | ח"כ אבוטבול: "כואב שהרמת ידיים ואלימות מצד מאבטחים הפכה לנורמה"

'בר אילן': מאבטחים תוקפים וחונקים צלם עיתונות במהלך מחאה | תיעוד
תקיפת הצלם בבר אילן צילום: ישי ירושלמי

עשרות מאנשי ה'עדה החרדית' הפגינו היום בצהריים (חמישי) בצומת הרחובות בר אילן ואדוניהו הכהן בירושלים בשל המשך העבודות לבניית 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה בבירה. המפגינים ניסו לחסום בגופם את העבודות אך נבלמו על ידי המאבטחים וכוחות משטרה. במהלך האירועים, מאבטחים במקום תקפו באלימות צלם עיתונות.

במהלך המחאה, התפתחו עימותים אלימים בין חלק מהמפגינים למאבטחים שנשכרו על ידי חברת העבודות. בתיעוד של צלם 'בחדרי חרדים' נראים המאבטחים תוקפים צלם עיתונות שתיעד את ההפגנה, תוך שהם מפילים אותו לרצפה ואף חונקים אותו. מפגינים נוספים טוענים כי הותקפו באלימות קשה על ידי המאבטחים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הצלם שהתוקף הגיש תלונה ואחד המאבטחים נחקר בתחנת המשטרה, בסיומה הוא נעצר. בנוסף, המאבטח הושעה לעת עתה מעבודתו עד לבירור התקרית.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל עצרו 2 חשודים שהפרו את הסדר בצמת בר אילן בירושלים בעקבות מחאה שהתקיימה במקום כמו כן, נעצר אדם בן 55, תושב ירושלים שעובד במקום בגין חשד לתקיפת אדם אחר".

ח"כ משה אבוטבול מש"ס הגיב לתקיפת הצלם ומסר: "אבטחה = הכאה?! בושה וחרפה!. מצער וכואב שהרמת ידיים ואלימות מצד מאבטחים הפכה לנורמה ולשיטה כי התרגלו שמחליקים את זה!!"

‏"אליסף כהן הוא דוגמא למי שחווה את האלימות מצד מאבטחי הרכבת הקלה - זאת למרות שבא לסקר את האירוע תקשורתית - רק כי הוא חרדי. חייבים להעמידם לדין!!", הוסיף אבוטבול.

‏ח"כ יעקב מרגי הגיב: "השתוללות מאבטחים ושוטרים כלפי עיתונאים חרדים וחרדים בכלל הפך להיתר? האם יועמדו המאבטחים לדין על התקיפה החמורה? דורש הסברים מהנהלת הרכבת הקלה".

בעדה החרדית מגיבים לאירוע תקיפת הצלם בבר אילן: "מאבטחי הרכבת הקלה יחד עם שוטרי מרחב ירושלים מתנהגים באלימות אכזרית וקשה בכל מחאה של הציבור נגד הרכבת הקלה, לא רק את המפגינים אלא גם עוברים ושבים, תושבי השכונה - ילדים, נשים וזקנים. ליבנו עם הצלם אליסף כהן שנאלץ לחוות על בשרו את האלימות האכזרית הזאת".

ח"כ איתמר בן גביר הודיע כי פנה למפקד מחוז ירושלים בדרישה לחקור את המקרה: "פניתי במכתב למפקד מחוז ירושלים בדרישה לחקור את התקיפה של צלם שעשה את עבודתו. מסתבר שזה לא האירוע הראשון שמתבצעת תקיפה של מפגינים וצלמים במקום. הגיע הזמן לטפל בנחישות בפורעים".

בר אילן הרכבת הקלה אלימות תקיפת עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד