ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
אפקט עזיבת האמריקנים

הכיבוש נמשך: הטליבאן מתקרב לבירה האפגנית

לאחר שהודח בשנת 2001 מהשליטה במדינה, הטאליבן חוזר ומשתלט על מחוזות וערי בירה. בעיר קנדהאר תועד שחרור אסירים של ארגון הטרור 

הכיבוש נמשך: הטליבאן מתקרב לבירה האפגנית
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון הטרור הסוני 'טליבאן', השכן באפגניסטן, מנסה לשוב ולהשתלט על המדינה לאחר עזיבת הכוחות האמריקנים ולעת עתה השתלט על העיר גאזני האפגנית, הנמצאת 150 קילומטרים בלבד מקאבול הבירה. בשבוע האחרון הצליח הטאליבן לכבוש עשר ערי בירה של מחוזות במדינה האסלאמית.

בנוסף השתלט הטליבאן על תחנת המשטרה הראשית בהראט, העיר השלישית בגודלה באפגניסטן, כך על פי סוכנות הידיעות AFP. הרשויות בקאבול איבדו למעשה את רוב צפון ומערב אפגניסטן והן שולטות בערים שנמצאות גם במצב של נפילה בידם, אם הטאליבן יגיע לבירה קאבול, לא ברור מה יעלה בגורלו של נשיא אפגניסטן אשרף גאני אחמדזאי.

תומכי טליבאן פרסמו ברשתות החברתיות את השלל שנפל בחלקם. הם פרסמו תמונות של כלי רכב משוריינים, נשק כבד ואפילו מל"טים שנתפסו על ידי המורדים בבסיסי צבא אפגנים נטושים. תוך פחות משבוע כבשו המורדים 10 ערי בירה במחוזות שונים והקיפו את העיר הגדולה ביותר בצפון, המעוז המסורתי נגד הטליבאן במזר-אי-שריף. כרגע המעוז שורד.

בעיר קנדהאר פרצו הטליבאנים לכלא המבוצר בכבדות, ופרסמו כי שחררו מאות מאסיריהם. הטליבאן מכוון בכוונה תחילה לבתי כלא, כדי לשחרר לוחמים כלואים ולרענן את שורותיהם.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד