כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אתגרי העורכים

הסיקור על גור וההתייחסות לסערת 'רבינו תם' בסאטמר-ויז'ניץ

הסיקור השבועי על שערי המגזינים; הנושא האחיד שסוקר בדרכים שונות ב'בקהילה' וב'משפחה'; ההתמקדות במגזיני ה'בחצרות' בישראל מול מגזיני ה'בחצרות' באמריקה; מגזין הילדים הנפוץ בעולם עם התחקיר התורני, והמגזין של סאטמר שניצל את המומנטום של 'סערת רבנו תם'

הסיקור על גור וההתייחסות לסערת 'רבינו תם' בסאטמר-ויז'ניץ
ביקורת שבועונים - אלול צילום: באדיבות המצלם

לקראת פתיחת זמן אלול בהיכלי הישיבות ובתלמודי התורה - שני השבועונים, 'בקהילה' ו'משפחה', ידעו להביא את השער הכי קולע שידבר גם להורים, גם לבחורים וגם למשפחה.

מגזין 'משפחה' בחר בדמות תורנית שעברה כברת דרך עד שהגיעה לאן שהגיעה. שיחה עם מישהו שצלח "חרדות אישיות, הפרעות קשב וילדות קשה" היא האמצעי הכי מוצלח לעורר את הסקרנות של ההורים המודאגים והבחורים הלחוצים.

כמובן שצורף לשער גם סיקור על פטירתו של רב העיר טבריה זצ"ל, עם תוספת קינוח של "אסון חיזבאללה, מוזיקאים מספסופה וחובבי צומי"; קינוח תקשורתי שרק 'משפחה' יודע לייצר...

אבל כאמור, 'בקהילה' לא נשאר מאחור, והרב פרידמן האגדי - שספרו 'שטייגן' כבר גרר סערות, עורר נפשות וחיזק שבורי לב - יורד לעולמם של ילדי ה'חדרים' הטריים, ו... מביא את ה"הרגשות הזכים, החששות הילדותיים והוויתורים על כל מה שמוכר". טרם ברור האם מדובר בטור רגיל שהפך לכותרת בשער, או אולי כן בכתבת עומק מיוחדת. אך מה שבטוח - את ההורים, השער הזה כבש.

וכמובן, איך לא, פלדמן מגיע עם סיקור על פטירת רבה של טבריה זצ"ל.

השער של 'העולם החרדי' חוזר אל אירועי סוף השבוע האחרון. מהפדיון הבן בבעלזא שעלה לכותרת כשהאדמו"ר מתולדות אברהם שימש כ'כהן הפודה', ועד השבת המרוממת בויז'ניץ. השבת שהועתקה מרחוב שלמה המלך בבני ברק אל עיר הישיבות אלעד, העסיקה את המגזר החסידי כולו - ומופיעה בראש השער, עם תמונה של הריקוד המרומם, שתיעודים ממנו לא פסקו מלהציף את הרשת. 

'הציבור החרדי' מביא בשער את הנסיעה המדוברת של הרבי מתולדות אהרן אל קברי צדיקים באירופה, והשבת המרוממת ליד קברו של בעל 'אור שבעת הימים' הבעש"ט הק' זי"ע. התמונות מהסוס והעגלה עם זקני החסידים אמנם נעדרות מהשער, אך ישנן תמונות מעניינות אחרות; מהביקור ההיסטורי של הרב מגור בארה"ב ועד הפדיון הבן בבעלזא עם הרבי מתולדות אברהם יצחק. אכן הביאו תמונה מויז'ניץ, אבל התעלמו מהתמונות ה"אמיתיות" מהשבת באלעד...

'הונדערט', מגזין הילדים הנפוץ בחו"ל, מביא השבוע תחקיר תורני מיוחד של החוקר וההיסטוריון הגאון רבי שמעון שלמה זילבר על החיה 'ראם'. על מראה ואופי החיה, על פי חז"ל.  

מיותר לציין כי השערים של המגזינים האמריקאיים מתעסקים, איך לא, בנסיעה ההיסטורית של הרבי מגור לרגל חתונת נכדו בארה"ב.

השער ב'די וואך' דומה להפליא לשער של 'א בליק'. בשניהם מופיע גם סיקור על התפתחות מיזם 'כולל ש"ס אידן'.

אחרי שבוע בו שמענו את הזעקה עם ציורים ואופנים שונים ברשת - 'זעקת האלול' המהדהדת של ראש ישיבת עטרת ישראל הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי נשמעת בלא קול מתמונת השער העוצמתית המופיעה מעל שער מגזין 'במה', על רקע מרשים של תמונת ישיבות פותחות את זמן אלול, כחלק מפרויקט מצולם בתוך המגזין, בין שלל הטורים האישיים והכתבות. מכניס לאווירה, ללא ספק.

וכמובן, המגזין היוקרתי של חסידות סאטמר, מנצל את המומנטום של הנאום החריף שנשא הרבי מסאטמר בליל הילולת ה'ויואל משה' זי"ע נגד חסידי ויז'ניץ-ויליאמסבורג, ומביא סיקור נרחב על סוגיית 'זמן רבנו תם' הבוערת.

 

ביקורת שבועונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד