ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
לממן טיפול רפואי

הקהילה היהודית מפצירה: אל תמכור מזכרות מהנאצים

קשיש מאוסטרליה העביר פריטי מזכרת שברשותו מהתקופה הנאצית לבית מכירות מקומי, אנשי הקהילה היהודית מפצירים בו שלא יעשה עסקים על גב סבל היהודים

הקהילה היהודית מפצירה: אל תמכור מזכרות מהנאצים
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

קשיש בקווינסלנד אוסטרליה העביר את המזכרות שבביתו מהתקופה הנאצית למכירה פומבית, כולל סרט זרוע שהיהודים נאלצו ללבוש בגטאות. פעילים יהודים הפצירו בו "לא להרוויח מסבל השואה".

הקשיש בן ה-85 סיפר לאנשי חברת המכירות הפומביות שהחל לאסוף את הפריטים בעת שהתגורר בנירנברג בשנות השישים, כשהוא נשוי לגרמנית. "מאחר שהוא היה שם, יש לו כמה עתיקות נדירות שאסף, הוא שמר על החפצים העתיקים והוא בנה את האוסף שלו לאורך שנים", אמר דסטין סווני, מחברת המכירות "דניאלה אליזבת' מכירות פומביות" לערוץ 7NEWS.com. "אז הוא מתחיל למכור דרכנו חלק מהאוסף שלו".

האיש אמר לבית המכירות הפומביות שהוא מבקש "לצמצם את האוסף שלו" כדי לשלם עבור הוצאות רפואיות הקשורות למחלת הפרקינסון שלו.

בית המכירות קיבל 22 פריטים מהמוכר, שרובם נושאים סמלים נאציים. הם כוללים מדי אס אס, חגורת מנהיגים נאציים, סיכת חזה ואותות וסמלים.

ג'ייסון שטיינברג, סגן נשיא מועצת הנבחרים היהודית בקווינסלנד, רוצה שהפריטים ודומיהם יוסרו מהשוק, מחשש שניתן יהיה להשתמש בהם לקידום שנאה. "אנו רואים שאין מקום למזכרות מסוג זה ברשות הרבים", אמר שטיינברג ל-7NEWS.

"אנחנו חושבים שזה צריך להיות במוזיאונים שבהם אנשים יכולים לראות את זה על אמת, ולהיות מסוגלים ללמוד מהזוועות של השואה, מה שאנחנו יודעים הוא שאנשים קונים את המזכרות האלה ומתישהו הם משתמשים בהן כדי לגייס אנשים חדשים לקבוצות קיצוניות ימניות. זה בלתי מתקבל על הדעת, יש מקום לחנך אנשים על זוועות השואה, לא להאדיר אותם על ידי אנשים".

דסטין סווני מבית המכירות הפומביות אמר כי האיש בחר שלא לתרום את הפריטים. "הוא שילם הרבה כסף לאיסוף וקנייה ברחבי העולם לאורך השנים". אמר. "זו ההשקעה שלו. אנחנו רק בית מכירות פומביות".

"אנחנו מקבלים עמלה קטנה. אז זה לא המקום שלנו לדרוש ממנו לתרום אותם. הוא לא רוצה לתרום להם. הוא שילם הרבה כסף על הרבה פריטים אלה, הוא צריך להחזיר עלויות, ולכן הוא מוכר אותם דרכנו, זה ממש לא העסק שלי להכתיב מה הוא יעשה עם האוסף שלו".

סוויני אמר שזה חוקי באוסטרליה למכור מזכרות נאציות. "הם חוקיים, הם מזכרות היסטוריות צבאיות, זה מה שאנחנו מטפלים בו", אמר.

"לבעוט בעסקים קטנים זו לא הדרך. הם צריכים לשנות חקיקה. היום שבו אוסטרליה תהפוך את זה ללא חוקי לסחור בפריטים אלה, הוא היום בו נפסיק למכור אותם".

נאצים אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד