י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החל תהליך הזיהוי

נחשפו ממצאים שאותרו סמוך לגופת החייל הירדני

נציגי המשטרה נפגשו הבוקר עם נציג צבא ירדן, לאור גילוי גופת החייל הירדני שאותרה במהלך העבודות בקו הרכבת הקלה בירושלים | החייל, נהרג ככל הנראה במהלך הקרבות עם צה"ל במלחמת ששת הימים | הבוקר חשפה המשטרה ממצאים נוספים שאותרו בסמוך לגופה

נחשפו ממצאים שאותרו סמוך לגופת החייל הירדני
ממצאים שאותרו בגבעת התחמושת צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פרסמה היום (שישי) את הממצאים שאותרו סמוך לגופת החייל הירדני באתר העבודות של הרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים. במשטרה ציינו כי חבלני מחוז ירושלים וחוקרי הזיהוי הפלילי, טיפלו במהלך השבועיים האחרונים, במשנה זהירות ובמקצועיות רבה, בפריטים שונים שנמצאו במסגרת עבודות תשתית המתבצעות במקום.

אתמול פורסם כי במהלך חפירות לבניית קו הרכבת הקלה, גילו העובדים גופת אדם ולידה שורת ממצאים שהתבררו כשייכים לצבא ירדן, ככל הנראה ממלחמת ששת הימים.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', הגופה היא ככל הנראה של חייל ירדני שנהרג בקרבות עם צה"ל בימי מלחמת ששת הימים בשנת 1967. המתחם נסגר מיידית ולמקום הגיעו חוקרים של מז"פ במטרה לנסות לוודא שאכן מדובר בחייל ירדני.

בין הפריטים, נמצאו שרידי עצמות ואותרו מספר רב של פריטי אמל"ח שיוצרו, על פי הכתובת הטבועה עליהן, בחודש דצמבר 1956 וככל הנראה היו בשימוש צבא ירדן במהלך הקרבות במקום בחודש יוני 1967, במהלך מלחמת ששת הימים. בנוסף, נמצאו קסדות, ציוד צבאי אישי ותכשיטים.

חבלני המשטרה וחוקרי הזיהוי הפלילי שהגיעו למקום, פעלו במשנה זהירות בטיפול בפריטים. כמו כן, שרידי העצמות הועברו להמשך בדיקה למכון לרפואה משפטית באבו כביר ומשטרת ישראל החלה בזיהוי השרידים שאותרו.

הבוקר, לאחר מאמצים רבים שהפעילה משטרת ישראל לזיהוי מקור הממצאים שאותרו, נציגי משטרת ישראל נפגשו עם הנציג הירדני במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, יחד עם נציג צה"ל, על מנת לזהות את הפריטים שנמצאו.

ירדן גופה ירושלים הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד