כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על סף מלחמת אזרחים

אפגניסטן מתפרקת: הטליבאן כבש את העיר ה-18

ארה"ב ובריטניה שלחו אלפי חיילים להשיב את אזרחיהן ועובדיהן הביתה, לפני שאפגניסטן הופכת למדינת טרור רשמית, לאחר שארגון הטליבאן כבש את העיר ה-18 שלו | בבריטניה מעריכים כי אפגניסטן על סף מלחמת אזרחים

אפגניסטן מתפרקת: הטליבאן כבש את העיר ה-18
שלל נשק שאסף הטאליבן מבסיס צבא אפגניסטן צילום: צילום מסך

ארגון הטרור הטאליבן כבש שש ערים ביום אחד כמעט ללא התנגדות. 18 ערים באפגניסטן נפלו לידיהם של הטרוריסטים עד כה. ארה"ב ובריטניה שלחו אלפי חיילים להשיב את אזרחיהן ועובדיהן הביתה לפני שאפגניסטן הופכת למדינת טרור רשמית.

קבוצות חמושות של הטליבאן כבשו מספר בירות מחוזיות בכמה ימים, עד כה יש לארגון הטרור שליטה על 18 בירות מחוזות ברחבי אפגניסטן. "אפגניסטן נוטה למלחמת אזרחים ועל המערב להבין זאת" אמר שר ההגנה של בריטניה. "אני חושב שאנחנו הולכים לקראת מלחמת אזרחים", הוסיף בן וואלאס ל-BBC. לדבריו, "בריטניה תחזור לאפגניסטן אם המדינה תתחיל להכניס את אל-קאעידה באופן שיאיים על המערב".

 

שגרירי נאט"ו נפגשו היום (שישי) כדי לדון במצב הביטחוני שהידרדר במהירות באפגניסטן ולתאם צעדים לאומיים לצמצום צוותי השגרירויות בקאבול הבירה, כך אמר גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות רויטרס.

הברית המערבית בראשות ארה"ב ובריטניה יחד עם מספר מדינות נוספות מאירופה, סיימה את הפעולות הצבאיות באפגניסטן לאחר כמעט 20 שנה והסיגה את רוב הכוחות מהמדינה, אך עדיין מחזיקה כוח צבאי קטן. ביממה האחרונה אלפי חיילים אמריקאים ובריטים מוציאים מאפגניסטן את אזרחי המדינות שלהן ואת צוותי השגרירויות.

ממשלת הולנד אומרת כי היא עלולה לסגור את שגרירותה בקאבול ופועלת במהירות להחזיר חלק מהצוות האפגני המקומי שלה.

שרת החוץ, סיגריד קאג, אמרה לתקשורת כי הולנד מתכוונת להשאיר את שגרירותה פתוחה כמה שיותר זמן, אך הדבר עלול להתברר כבלתי מתקבל על הדעת אם קאבול תיכנס למצור תחת הטליבאן. כאמור אלפי חיילים אמריקאים נשלחו לאפגניסטן כדי לפנות את צוות השגרירות מקאבול הבירה, כשהטליבאן מתקדם לעבר העיר.

אפגניסטן בריטניה טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד