ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בעקבות תלונה

נמצא דג טורף מסוג תנין בבריכת נוי במרכז קניות • צפו

בעקבות תלונה על דג טורף שמוחזק באחת מבריכות הנוי הנמצאות במרכז קניות, הגיעו פקחים למקום ונדהמו לגלות כי בבריכת הנוי נמצא דג טורף מסוג תנין באורך מטר ששחה להנאתו בבריכה • צפו בתיעוד

נמצא דג טורף מסוג תנין בבריכת נוי במרכז קניות • צפו
הדג הטורף שנמצא בבריכה צילום: משרד החקלאות

מפקחי משרד החקלאות תפסו דג טורף מסוג תנין שנמצא בבריכת נוי במתחם קניות בשפלה.

הכול החל כאשר התקבלה תלונה במוקד משרד החקלאות על חשד להחזקה של דג טורף באחת מבריכות הנוי הנמצאות במרכז קניות בשפלה. כאשר הגיעו מפקחי משרד החקלאות, נדהמו לגלות כי דג טורף מסוג תנין באורך מטר שוחה בבריכת הנוי שבמקום.

לתלונה שהגיעה למשרד קדם אירוע שהתרחש כמה ימים קודם לכן במקום, שבמהלכו ננשכה אישה, כאשר הכניסה את ידה לבריכה. לנוכח הסכנה בהמשך החזקתו בבריכה, הוחלט לתפוס את הדג באופן מידי באמצעות ציוד מיוחד. עדיין לא ברור כיצד הגיע הדג אל הבריכה, והמקרה נמצא בחקירת משרד החקלאות.

ככלל, על פי תקנות הדיג, חל איסור על החזקה של דג זה בישראל. מדובר בדג תוקף שיכול אף להרוג(!!) בן אדם. הוא ניזון בעיקר מדגים ועופות מים, ויכול להגיע עד לאורך של שני מטרים. שמו של דג התנין ניתן לו בשל חרטומו, הדומה לזה של תנין. מקורו הוא במקווי מים מתוקים באמריקה הצפונית, והוא אינו רגיל כלל לתנאי מזג האוויר של ישראל. 

חגי נויברגר, ממונה פיקוח ואכיפה באגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "חשוב להזכיר כי על פי תקנות הדיג החזקת דגים אסורים היא עבירה פלילית. החזקת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם, ובמקרה זה ממש סכנה מוחשית וברורה לשלום הציבור".

תיעוד דג תנין מרכז קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד